Seniorům nepomůže ani zavolat na speciální linku 1221. Systém díky tomu neumožňuje jejich registraci.
„Vyzýváme premiéra Andreje Babiše, ministerstvo zdravotnictví a pana ministra Blatného, aby okamžitě odstranili veškeré chyby v systému. Není možné, aby osmdesátiletí senioři a jejich rodiny trávili hodiny u počítače a na telefonních linkách, protože registrační systém ani více jak 24 hodin po spuštění prostě nefunguje,“ kritizuje systém europoslanec a místopředseda KDU-ČSL Tomáš Zdechovský, který se vztahům s menšinami v České republice dlouhodobě věnuje.
„Zkoušela jsem zaregistrovat svou babičku, která má polské občanství a rodné číslo je proto složeno trochu jinak než české. Nechtělo jí to však do systému zaregistrovat a rodné číslo validovat a i po zdlouhavém volání na linku 1221 si s tím operátorka nakonec nevěděla rady,“ uvedla svou zkušenost s registrací seniorů Markéta Vyvlečková z Českého Těšína. Operátorka jí slíbila, že vše zjistí, a že se jí do hodiny ozve, ale už ji nekontaktovala.
Není to poprvé
„V našem kraji žije početná polská národnostní menšina. Rodné číslo těchto občanů má 11 čísel a už měli před časem problém, když se chtěli zaregistrovat na testování. Takže jsme teď zase trochu v šoku, když ani po roce vláda při registraci na očkování na tento problém nepamatovala,“ říká náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje Lukáš Curylo, do jehož gesce národnostní menšiny spadají.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLČlánek byl převzat z Profilu Mgr. et Mgr. et Mgr. Tomáš Zdechovský, Ph.D., MBA
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV