To je vyznění Zprávy o vývoji dopravních opatření na území Prahy 1, kterou dnes představil místostarosta a radní pro dopravu Richard Bureš a která byla vzata na vědomí Zastupitelstvem. Zpráva je tak v rozporu s dřívějším usnesením Zastupitelstva, které ukládá prosazovat vymístění tranzitní automobilové dopravy z Malé Strany a Starého Města do tunelového komplexu Blanka, v co nejkratší možné době po jeho otevření. Koalice Zelená pro jedničku pro usnesení nehlasovala.
Zpráva uvádí několik doporučení, které se vesměs zaměřují na další hodnocení situace, naopak jasnou vizi Prahy 1 bez tranzitní dopravy ve zprávě nenajdeme. Konkrétní dopravní opatření se pak týkají dílčích stavebních úprav v ulicích Vítězná – Újezd – Karmelitská a dále přestavby Malostranského náměstí, což jsou ale projekty, které sice mají potenciál zlepšit kvalitu života v místech realizace, ale problém tranzitní dopravy přes centrum města neřeší. “Odkládat celkovou regulaci tranzitní dopravy až na dobu po dostavění tzv. Blanky 2, jak radní ve zprávě navrhuje, vnímám jako plané slibování. Podobné sliby jsme jako záminky slyšeli, když se roky za miliardy stavěl Strahovský tunel nebo tunel Blanka, a tyto sliby nebyly nikdy naplněny,” komentuje zprávu Petr Kučera, zastupitel z koalice Zelená pro jedničku.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV