Zelení se v Týdnu pro klima zaměří na propagaci nízkoemisní dopravy

20.09.2019 15:20

Den před celosvětovou stávkou za klima, kterou vyhlásilo studentské hnutí Fridays for future, zahájili političky a politici Strany zelených osvětovou kampaň #jedetoijinak s cílem upozornit na možnosti snižování uhlíkové stopy v dopravě.

Zelení se v Týdnu pro klima zaměří na propagaci nízkoemisní dopravy
Foto: Zelení
Popisek: Zelení

Do výzvy se zapojili desítky Zelených z různých koutů České republiky, kteří se rozhodli při běžném životním rytmu společně ušetřit během týdne 150 kg CO2. Chtějí tak přitáhnout širokou veřejnost k úvaze nad možnými změnami životního stylu jednotlivců a zároveň poukázat na mitigační opatření na úrovni měst a obcí, která se jim na mnoha místech již daří prosazovat.

„Jako občanka snižuji svoji uhlíkovou stopu třeba tím, že do práce dojíždím většinou na kole. Jako politička se snažím prosazovat nízkoemisní standardy ve společnosti a hledám způsoby, jak občanům cestu ke snižování emisí usnadnit,“ říká spolupředsedkyně pražských Zelených Ivana Milek Brodská.

Zelení dlouhodobě podporují rozvoj infrastruktury pro nízkoemisní způsoby dopravy, zejména modernizaci železnic a cyklostezek, obecně pak většinu typů hromadné dopravy, sdílenou automobilovou dopravu a elektromobilitu. Vzhledem k tomu, že mezi největší emitenty CO2patří osobní automobily (61% celkových emisí z dopravy) a statistiky navíc ukazují, že jedním autem u nás cestuje průměrně jen 1,7 pasažéra, snižování podílu individuální automobilové dopravy je jednou z hlavních výzev blízké budoucnosti.

„Individuální dojíždění autem často kompenzuje skutečnost, že naše životy se zrychlují a zvyšují se i naše nároky na dostupnost služeb. Všechno má ale svoje důsledky. Naše obce a města začínají trpět neduhy spojenými se zvýšenou automobilovou dopravou, od hluku, vysokého provozu a nedostatku parkování až po zápach a nadměrnou produkci skleníkových plynů, které negativně přispívají ke změně klimatu. Je třeba hledat inovativní způsoby, jak zkrátit vzdálenost mezi občanem a službou, například pomocí chytrých technologií. Tam, kde je každodenní přesun osob nezbytností, musíme podpořit dostupnost nízkouhlíkové dopravy. Například dobrou návaznost pěších cestních sítí a cyklostezek v kombinaci s efektivním systémem MHD, tak aby se auto přirozeně stalo až druhou či třetí volbou,“ dodává Magdalena Davis, 1. místopředsedkyně Zelených a starostka Mníšku pod Brdy.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

David (SPD): Macron prý chce nahradit von der Leyenovou

17:17 David (SPD): Macron prý chce nahradit von der Leyenovou

Informace na svém veřejném facebookovém profilu o údajných ambicích francouzského prezidenta Macrona…