V roce 2010, 2013 a 2016 docházelo k postupnému utlumování stavebního „boomu" v ČR. Důvody zde nebudu rozebírat, víme o nich všichni, naposledy je zmínil na Twitteru poslanec Kalousek. Faktem zůstává, že řada mých kolegů odešla po roce 2013 pracovat na Slovensko, kde se výstavbě liniových staveb daří, je ze strany vlády všemožně podporována, výstavba koordinována, kontrolována a termíny pro přípravu, realizaci a kolaudaci tunelových staveb by měly býti pro české manažery přinejmenším inspirací. Na Slovensku tak působí kolegové s dlouholetými praktickými zkušenostmi, tzn. neumí zakázky pouze administrovat, ale umí je navíc i zodpovědně a „znalostně" řídit.
První prohlídka proběhla v tunelu Považský Chlmec na D3 Žilina (Strážov) – Žilina (Brodno). Jedná se o dvoutroubový dálniční tunel délky 2250m. Celkový čas výstavby byl naplánovaný na 36 měsíců. V této časové lhůtě se musí stavba naprojektovat, zajistit stavební povolení, vybudovat portály tzn. 6měsíců, ražení 14měsíců, betonáž definitivního ostění 1rok a 9měsíců dokončovací práce, betonáž vozovky, nátěr tunelu a montáž technologie a tunel uvésti do předčasného užívání. Termín uvedení do předčasného provozu bude v červnu 2017.
Druhá prohlídka se uskutečnila na nově budovaném tunelu Ovčiarsko (délky 2367 m) a Žilina (délky 651 m) v úseku D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka.
Třetí prohlídka proběhla na stavbě dálničního tunelu Šibenik (délky 588 m), který je součástí úseku D1 Jánovce – Jabloňov.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV