A podle jakého klíče budeme platit? Navrhuji, že s Petrembudvarem pojedeme napůl. To znamená, že já zaplatím 12 procent z ceny a on těch zbývajících 88. Namítáte, že je to matematický nesmysl? Máte samozřejmě pravdu.
Přesně v tomto duchu ale Petrbudvar počítá, když neustále kritizuje kraj, že téměř zlikvidoval veřejnou dopravu, když zrušil polovinu vlaků. Já si dovolím vrátit matematiku do správných kolejí.
Od roku 2009 mohou cestující využívat nikoli o 50, ale o pouhých 12 procent méně vlakových spojů s tím, že chybějící spoje suplují autobusy. Kraj byl donucen tyto vlaky, které využívalo jen minimum cestujících, zrušit čistě z ekonomických důvodů. V součtu se státními prostředky vynakládáme ročně na dopravní obslužnost více než miliardu korun. A opravdu nemáme prostředky na dotování nevyužívaných vlaků, jejichž provoz vyjde oproti autobusové přepravě na jeden kilometr až pět krát dráž.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jiří Zimola - profil