Za hlavní motiv stávky označil předseda Odborového sdružení železničářů Jaroslav Pejša absenci pravidel pro způsob finančního zajištění železniční dopravy v regionech. Jde prý o to, že memorandum podepsané Fischerovou vládou, které mělo zabezpečit krajům po deset let státní dotaci na vlaky v celkové výší 2,6 miliardy korun, způsobilo problémy už při sestavování rozpočtu pro letošní rok.
Hrozí kolaps, tak budeme stávkovat
Už loni chtělo ministerstvo zmíněnou částku snížit, ale nakonec couvlo. To prý se může opakovat i letos. Podle Pejši vláda na příští rok 2,6 miliardy korun nebude mít. „To zavání pořádným malérem,“ cituje server Pejšu s tím, že kolaps dopravy by se dotkl i zaměstnanců železnic.
Týden.cz v této souvisloti informuje, že podle náměstka ministra dopravy Lukáše Hampla resort připravuje koncepční materiál, který má memorandum nahradit. „Musíme jít cestou nového nastavení pravidel,“ řekl Hampl. Materiál je prý už hotový, ale ministerstvo jej chce napřed projednat na poradě ekonomických ministrů.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Ondřej Vaněk