Stát chce podle informací ministerstva dopravy část tranzitní kamionové dopravy z Německa dále směrem na Slovensko přesunout na železnici.
Motivací jsou pro ministerstvo dopravy právě očekávané komplikace při opravě D1, kdy bude postupně přestavěna většiny dálnice D1 od Mirošovic až po Kývalku. „Železniční dopravce ČD Cargo proto očekává, že bude posilovat vlaky, které mezi Německem a Brnem začaly vozit kamionové návěsy bez tahačů," uvedl v této souvislosti předseda představenstva ČD Cargo Gustav Slamečka.
„K tomu pilotnímu projektu, který máme dneska mezi Roztockem a Brnem dva vlaky týdně, tak na jaře by měly přibýt další dva a v průběhu léta bychom se rádi dostali na nějakých šest vlaků týdně, šest párů vlaků týdně a v terminálu v Ostravě, který by měl být vysloveně pro tento účel, tak tam plánujeme, že by ta kapacita měla být nejméně dvoj- až trojnásobná oproti Brnu" dodal k tomu Slamečka.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: olb