Jihočeský kraj vyhlásil válku. Kamionům

05.09.2012 10:48

Už toho máme dost! To zní jak od Jihočechů, tak od vedení kraje směrem k přetíženým kamionům. Téměř jediný kraj v republice, který de facto nedisponuje dálnicí, je přitom nejvíce zatížen kamiony právě pro tranzit směrem na rakouské a německé hranice. Hejtmanství ale řeklo - dost!

Jihočeský kraj vyhlásil válku. Kamionům
Foto: Petr Kupka
Popisek: Ilustrační foto

Vedení kraje se i na četné stížnosti občanů, starostů i policistů rozhodlo, že „spravedlnost“ vezme do svých rukou a bude přetížené kamiony nemilosrdně trestat.

„Od prvního září vstoupila v platnost novela zákona o pozemních komunikacích, která to krajům umožňuje. Na jihu Čech už proto nakoupili váhy, těmi se budou kamiony vážit,“ uvedl pro ParlamentniListy.cz hejtman Jiří Zimola (ČSSD), který tak spolu s kolegy z vedení kraje vyšel vstříc nespokojeným lidem i starostům měst a obcí, kteří právě přetížené silnice kritizují.

Kraj i obce pak platí rekonstrukce silnic, po kterých následně jezdí přetížené nákladní soupravy, které komunikace ničí.

„S policií vytipujeme úseky a místa, kde by mohlo mobilní vážení probíhat. Rozhodně máme zájem chránit naše silnice, tedy silnice II. a III. třídy. Avšak máme pověření i na silnice I. třídy, nikoli na rychlostních komunikacích a dálnicích,“ uvedl hejtman Zimola s tím, že vážení kamionů není pro takzvané komandování řidičů, ale má zabránit ničení vozovek.

Dosavadní měření z poslední doby ukazují, že přetížených kamionů jezdí na jihu Čech zhruba polovina. V loňském roce udělil krajský úřad dopravcům kvůli přetížení vozidel pokuty ve výši cca 1,2 miliónu korun.

„Přetížené přitom bylo téměř každé třetí vozidlo,“ uvedl vedoucí odboru dopravy a silničního hospodářství jihočeského krajského úřadu Jiří Klása a dodal, že se také nově výrazně zvyšují i finanční postihy hříšníků.

Zatímco dosud se výše sankce, udělená krajským úřadem, pohybovala v rozmezí od 15 do 20 tisíc korun, nyní novela stanoví, že za každou započatou tunu navíc zaplatí provozovatel vozidla 7000 korun. Současně s pokutou musí provozovatel vozidla počítat s tím, že bude muset zaplatit ještě navíc paušální částku 6 000 korun, jako úhradu nákladů spojených s vážením.

Problém je ale někdy i na straně státu, který není schopen zajistit rekonstrukci důležitých tahů a kvůli tomu se ničí okolní silnice. Takovým příkladem je třeba rekonstrukce jednoho z největších mostů v ČR, Evropě i na světě – Žďákovského mostu. Ten je už třetím rokem uzavřený pro nákladní dopravu nad 8 tun. Letos měla začít rekonstrukce za 300 milionů, ale jak se ukázalo, nezačne. Přesune se nejdříve do příštího roku. Důvodem je odvolání firem ve výběrovém řízení na provedení prací k Antimonopolnímu úřadu.

Přitom veškerá těžká doprava musí jezdit po okolních komunikacích a přes obce mosty, které nejsou na takový provoz stavěny.


Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.

 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Radek Kraus

Radek Rozvoral byl položen dotaz

koalice

K čemu je, když uspějete ve volbách, když stejně nejste schopni se s nikým domluvit na koalici? Myslím teď hlavně ve sněmovně. Proč si z ANO děláte za každou cenu nepřítele, když by to mohl být potencionálně váš jediný koaliční partner, s kterým byste získali většinu ve sněmovně?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Na akci Konečné se muž bál o život. Skončilo to bouřlivě

4:44 Na akci Konečné se muž bál o život. Skončilo to bouřlivě

V diskusi plzeňských občanů s předsedkyní KSČM a koalice STAČILO! Kateřinou Konečnou projevil obavy …