Pouze tři čtvrtě roku od voleb vydržel ve funkci ministra dopravy Vít Bárta, přesto tento resort i nadále pečlivě sleduje, byť jen v roli opozičního poslance. Kvůli problémům s centrálním registrem vozidel končí už druhý jeho nástupce, tedy třetí ministr dopravy v Nečasově vládě, a to ani ne za dva a půl roku jejího fungování.
Překvapilo vás, jak ostře se do sebe pustili dva bývalí členové Věcí veřejných a to, že si předsedkyně LIDEM Karolína Peake z pozice síly vynutila rezignaci ministra dopravy Pavla Dobeše?
Stačí si připomenout, že dva korytáři utekli z Věcí veřejných proto, aby si zachránili svoje korýtka. Odešli potom, co grémium strany odhlasovalo, že všichni naši ministři mají dát rezignace. A Pavel Dobeš odmítl uposlechnout usnesení grémia a panu premiérovi druhý den před jednáním vlády vyprávěl vzletná slova o tom, jak je jeho jednání v zájmu státu, a proto rezignaci nepodá. Už tam je jasně patrné, že se tito korytáři snažili zachránit svoje křeslo. Po pár měsících, kdy jsou společně ve vládě, se začínají o ta svoje korýtka přít. Je to standardní postup, který lze vidět i ve špatných detektivkách, když nějaká parta něco společně uloupí a pak se mezi sebou o to pobije.
Jak byste počínání Pavla Dobeše v ministerské funkci zhodnotil?
Mně přijde v první řadě velmi úsměvné, když Pavel Dobeš ve čtvrtek v médiích spojoval jednání strany LIDEM s mojí osobou. Proti tomu se kategoricky ohrazuji. Připomínám, že já jsem na Ministerstvu dopravy za svého působení zlevnil ceny železnice o pět procent, ceny silnice o dvě a půl procenta. A velmi jsem vyčítal Pavlu Dobešovi, že na úsporách a snižování cen dál nepracoval. Ne náhodou se tak nestalo.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jiří Hroník