88 procent vysokoškoláků považuje udržitelné chování za důležité, správnou definici však zná jen 17 procent z nich.

13.01.2015 18:20 | Zprávy

Průzkum* mezi studenty českých a slovenských vysokých škol odhalil nízkou znalost pojmu udržitelný rozvoj. Pojem podle svého názoru zná 88 % vysokoškoláků, jeho přesný význam však umí objasnit pouze třetina z nich. Podobně jsou na tom i naši slovenští sousedé, výraz zná 85 % vysokoškoláků, ovšem vysvětlit ho dokáže pouze jedna třetina z nich. Průzkum v České republice a na Slovensku realizovala společnost Unilever.

88 procent vysokoškoláků považuje udržitelné chování za důležité, správnou definici však zná jen 17 procent z nich.
Foto: Hans Štembera
Popisek: Studenti- ilustrační foto

„V průzkumu jsme sledovali i znalosti společenské odpovědnosti firem neboli CSR a i zde jsme u vysokoškoláků zjistili velké mezery. Pouze 23 % českých studentů dokáže definovat pojem CSR. Alarmující výsledky nás utvrdily v tom, že je důležité edukovat veřejnost, především mladé rozvíjející lidi, o důležitosti těchto oblastí,“ komentuje Veronika Kúšiková, manažerka korporátní komunikace společnosti Unilever.

Oproti tomu slovenští studenti (62 %) podle vlastního vyjádření pojem CSR znají, ale konkrétní vysvětlení zná již méně než 1/5 z nich. I přesto jsou studenti z obou zemí přesvědčeni, že se firmám angažovanost v udržitelném rozvoji vyplatí. Podle průzkumu u respondentů zvyšuje společenská odpovědnost firem renomé společnosti a zájem pro takovou společnost pracovat. Není to ovšem důvod k upřednostnění výrobků těchto firem od ostatních.  

„Udržitelný rozvoj a CSR řeší dnes již velká část populace. Samozřejmě ani my nejsme výjimkou. Tato problematika je pro nás klíčový pilíř strategie a proto dlouhodobě vyvíjíme takové aktivity a projekty, kterými přispějeme ke „zlepšení světa“. Kromě našeho dlouhodobého závazku v rámci udržitelného rozvoje jsme v říjnu spustili soutěž pro vysokoškoláky, do které se uchazeči mohou zapojit se svými nápady a zároveň se díky komunikaci s tzv. mentory – odborníky vzdělávat.“ říká Florin Trandafirescu, Managing Director Czech Republic, Slovakia.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Libor Turek, Ph.D. byl položen dotaz

Proč jste nepodpořil zákon, který měl zajistit lepší dostupnost léků a lékáren?

Přijde mi, že se tu opět staví byznys nad zájmy lidí, a v tomto případě i nad zdraví. Nebo co podle vás bylo na zákoně špatného? A proč se u nás pořád nahrává jen těm velkým hráčům? Podívejte se, co to způsobilo třeba v obchodech, ale další příklad jsou třeba operátoři. Proč tu pořád není další, kte...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Správa jeskyní: Čtrnást jeskyní ČR cílí na rodiny s dětmi

22:03 Správa jeskyní: Čtrnást jeskyní ČR cílí na rodiny s dětmi

Jeskyně se připojují k turistickým objektům, které cílí na rodiny s dětmi a od prázdnin zavádí rodin…