„Když jsme proložili meteorologická data s množstvím online žádostí o úvěr, až mě překvapilo, jak věrně se křivky doprovázejí. Při teplotách nad 30 stupňů vystřelil denní počet poptávek až k hranici 200. Rekordních 246 vyplněných formulářů nám přišlo 6. srpna, kdy průměrná teplota činila 36 °C. Při ochlazení k 20 °C jsme se naopak pohybovali kolem 100 žádostí denně i níže,“ říká Petr Šíma, marketingový ředitel společnosti ACEMA.
Jak si vysvětlit tento kuriózní trend? Třeba tím, že krásné počasí vzbuzuje v lidech dobrou náladu a s ní z pravidla roste i chuť investovat do domácnosti. A nebo prostě tím, že lidé už dnes před horkem neutíkají na koupaliště, ale čím dál častěji do klimatizovaných místností s počítačem. Je přitom pozoruhodné, že touha utrácet se týká jen významnějších a dlouhodobějších investic. Vždyť internetové obchody nedávno hlásily, že v horku jim klesají tržby, zatímco za deště naopak stoupají.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: komerční tisková zpráva