Předseda Hospodářského výboru Poslanecké sněnovny Ivan Pilný zdůrazňuje fakt, že je třeba hledat vyvážený vztah mezi ochranou spotřebitele a rozvojem podnikání. „Naprostá většina obchodníků jsou slušní podnikatelé a zaslouží si náš respekt a podporu. Avšak některé skupiny spotřebitelů jsou velmi zranitelné a neumí se bránit agresivním obchodním praktikám, proto stát musí přistoupit k jejich aktivní ochraně,” dodává Ivan Pilný.
Přímý prodej je standardním obchodním nástrojem s dlouhodobou tradicí. Jen v České republice společnosti sdružené v Asociaci osobního prodeje registrují zhruba 250 tisíc samostatných prodejců, kteří tvoří roční obrat 6 miliard korun. Mnozí z těchto prodejců pracují jako živnostníci a pravidelně přispívají do státní kasy. „Naši členové se proto chtějí aktivně podílet na diskusích o přípravě legislativy týkající se ochrany spotřebitele. Je nutné rozlišovat mezi slušným podnikání a očividnými podvody. Pro své prodejce navíc uplatňujeme vlastní přísná pravidla,” dodává Ildiko Dikošová, předsedkyně Asociace osobního prodeje a ředitelka společnosti Amway ČR.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva