Stabilizuje klíčové koridory pro metro D, Městský a Pražský okruh, posiluje rámec pro Železniční uzel Praha a provazuje velké stavby s rozvojem nových čtvrtí. Na diskuzním setkání Asociace pro rozvoj trhu nemovitostí (ARTN) se zástupci hlavního města a čelní představitelé Správy železnic, Ředitelství silnic a dálnic, Letiště Praha a Pražské developerské společnosti shodli na nutnosti jasné prioritizace staveb, víceletého financování a úzké koordinace mezi všemi aktéry.
„V Metropolitním plánu jsou dopravní stavby prodiskutovány s ministerstvem dopravy. Po zkušenostech zavádíme širší koridory pro klíčové úpravy, včetně Železničního uzlu Praha,“ uvedl na diskuzním setkání ARTN na Magistrátu hl. m. Prahy náměstek primátora pro územní a strategický rozvoj Petr Hlaváček. Podle něj je teď zásadní plán projednat a schválit: „Plán ze své podstaty nemůže být nikdy dokonalý. Je důležité, abychom měli platformu, kde můžeme profesionálně ve veřejném zájmu věci měnit.“
Metropolitní plán upřesňuje takzvanou dopravní kostru města a jasněji chrání rezervy pro nadřazené stavby, od okruhů přes metro, tramvajové radiály a tangenty až po příměstskou železnici. Větší důraz klade na přestupní uzly, P+R kapacity a bezpečné pěší a cyklistické napojení, aby rozvoj nových čtvrtí probíhal spolu s kapacitní veřejnou dopravou.
Klíčem rozvoje Prahy je Městský okruh a metro D
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.



