Autodrom Most: I volné testování ETCC potvrdilo, že nedělní finále bude na krev

06.10.2017 20:00

Páteční volné testování před závěrečným závodním víkendem letošního ročníku evropského poháru cestovních vozů FIA European Touring Car Cup (ETCC), který pod názvem The Most Grand Finale hostí v premiéře mostecký autodrom, ovládl lídr průběžného pořadí jezdců Petr Fulín se Seatem Leon Cup Racer.

Autodrom Most: I volné testování ETCC potvrdilo, že nedělní finále bude na krev
Foto: Autodrom Most/Milan Tomsa
Popisek: Volné testování před závěrečným závodním víkendem letošního ročníku evropského poháru cestovních vozů FIA European Touring Car Cup.
reklama

Potvrdil tak, že okruh v Mostě velmi dobře zná, sedí mu a má ho moc rád. Před dvěma nedělními závody ale zůstává při zemi. Rozdíly v dosažených časech na jedno kolo mezi adepty na titul byly totiž velmi nepatrné.

„Výsledky testování nelze přeceňovat. Už od čtvrtka se ukazuje, že špička v ETCC je velmi vyrovnaná. I když mám výhodu domácího prostředí, největší konkurenti se zlepšují každým kolem. Srovnali jsme se za sebe v nejlepším zajetém kole do jedné vteřiny. Zase to bude napínavé až do konce,“ shrnulo české želízko v ohni své pocity.

Fulín připustil, že ani vyvrcholení sezony před domácím publikem na klidu nepřidá. „Jsem samozřejmě pod tlakem, očekáváme na 1 200 fanoušků v ochozech. Trochu starosti mi dělá místní extrémně větrné počasí. V neděli navíc předpovídají déšť. Normálně mi závodění na mokru nevadí, pokud se ale přidají prudké poryvy větru, nebo nepředvídatelné výkyvy počasí, nebudu nadšený. Když má být ošklivo, ať je ošklivo po celý závod,“ doplnil.

Fulín drží třináctibodový, respektive patnáctibodový náskok před třemi největšími rivaly, jimiž jsou Švýcar Christjohannes Schreiber, Maďar Norbert Nagy a Igor Stefanovski z Makedonie. V případě, že by nikdo z nich ani v jednom ze závodů či kvalifikaci nebodoval, má ještě teoretickou šanci na titul i zkušený matador Peter Rikli ze Švýcarska.

V Mostě diváci uvidí i další české jezdce ve startovním poli ETCC, pro všechny je to nová zkušenost. Petr Čížek a Petr Fulín junior pilotují Seat Leon Cup Racer, teprve sedmnáctiletý Václav Nimč mladší se představí ve voze VW Golf TCR německého týmu Steibel Motorsport. A právě benjamínek ihned při volném testování příjemně překvapil šestým nejlepším časem. „S Golfem si už po pár trénincích sedíme, velmi dobře se ovládá. Čekal jsem, že to bude mnohem těžší, jsem z toho auta opravdu nadšený,“ pochvaloval si.

V Mostě má talentovaný mladý jezdec napilno. Bojuje totiž také o body v sérii Twingo Cup, která je součástí víkendu The Most Grand Finale. Diváci dále uvidí sérii Haigo ADAC, která zahrnuje souboje formulových i cestovních vozů bývalého Poháru míru a přátelství socialistických zemí, a jízdu pravidelnosti FAS AČR. O vítězi v ní nerozhoduje pořadí v cíli. Tuzemští jezdci na továrních speciálech i ve vozech individuálních konstrukcí mají za úkol zajet pokud možno stejný čas ve dvou měřených kolech.

Víkend tedy slibuje napínavou a rozmanitou podívanou, organizátoři ji zpestří i bohatým doprovodným programem. Akrobatickou leteckou show se blýskne účastník prestižního seriálu Red Bull Air Race v kategorii Master Class Petr Kopfstein. Polední přestávku pak oživí koncert hudební skupiny Rock Slaves na cílové rovince či adrenalinová drift show. Spousta zábavy, her, soutěží či naučná stezka čeká na nejmenší návštěvníky závodního víkendu.

Akciová společnost AUTODROM MOST provozuje stejnojmenný závodní okruh. Budoval se v letech 1978 až 1983 v místě bývalého povrchového hnědouhelného dolu Vrbenský. Nápad na stavbu autodromu sice vznikl v souvislosti s automobilovými a motocyklovými závody, hned od počátku se ovšem počítalo s jeho využitím i pro jiné účely. Autodrom tak brzy ožil také testováním závodních i nově vyvíjených vozů, výcvikem řidičů speciálních vozidel sanitních, hasičských nebo policejních, závodnickými školami či kurzy bezpečné jízdy. Tuto úlohu převzal později polygon, vybudovaný v areálu závodního okruhu v roce 2005. Stále je největším a nejkomplexnějším zařízením svého druhu v České republice. Svou dispozicí, instalovanými technologiemi a dalšími navazujícími aktivitami nabízí na ploše 13 hektarů jedinečné podmínky pro výuku a výcvik řidičů ve všech oblastech problematiky řízení vozidel veškerých tonáží.

Vybrané závody sezony 2017:
06. – 08. 10. - The Most Grand Finale

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama

autor: komerční tisková zpráva

reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Armáda ČR: Vrtulníkáři z Náměšti se vrátili ze cvičení Mountain Flight ve Francii

22:54 Armáda ČR: Vrtulníkáři z Náměšti se vrátili ze cvičení Mountain Flight ve Francii

Dva týdny trénovali vojáci ve francouzských Pyrenejích létání ve vysokohorském terénu. Již po třinác…