Aby nás auto ochránilo
Moderní auta jsou navržena tak, aby nás co nejvíce ochránila. Aby tomu tak bylo, je potřeba vědět, jak toho využít a jak se chovat. Naše ochrana se skládá z řady drobností, které nám v součtu mohou zachránit život. Důležité a zásadní je správně sedět, mít správně nastavený a utažený bezpečnostní pás. Auto nás nejvíce ochrání v případě, že sedíme vzpřímeně a pás máme veden přes rameno, dotažený tak, aby nás v případě nárazu co nejdříve zachytil. Nejmodernější auta dokáží vyhodnotit díky senzorům a radarům, že je náraz nevyhnutelný, a v takovém případě sama nastaví sedadla do nejideálnější polohy, pás dotáhnou, a dokonce i bleskově zavřou okna, aby se naše končetiny nedostaly, například při přetočení automobilu, mimo vozidlo. (https://www.youtube.com/watch?v=v4PF74_Y_bM )
Proto je důležité dodržovat zásady správného sezení, abychom snížili riziko nebo míru zranění. A tady děláme celou řadu chyb.
Dotáhni si pás a nesklápěj opěradlo
S nesprávným použitím bezpečnostním pásů na řidiče i spolujezdce číhá za jízdy skutečné nebezpečí. „Bezpečnostní pás musí být vždy dotažený k tělu tak, aby mezi ním a pásem nebyla zbytečná mezera. Povolený pás nás totiž zachytí pozdě a než se tak stane, letíme proti vybuchujícímu airbagu,“upozorňuje Martin Farář, šéf BESIPu. Pás by v žádném případě neměl vést kolem krku, jeho výšku je potřeba nastavit tak, aby vedl přes rameno. Jinak nám hrozí zbytečné poranění krku.
Často si kvůli pohodlí na dlouhé cestě sklápíme na sedadle spolujezdce opěradlo, řada lidí tak dokonce spí a odpočívá. „Taková poloha je nebezpečná, protože hrozí, že při nehodě, ale také už při prudkém krizovém brzdění, se naše tělo pod pásy prosmýkne. A když ne, tak nás pás nezachytí tak, jak má, tedy na hrudníku a za boky, a hrozí další zranění,“ upozorňuje Martin Farář.„Samozřejmě, určitá míra pohodlí je na dlouhé cestě pochopitelná, ale nic se nemá přehánět, a měli bychom mít na paměti naše bezpečí. Opěradlo si tedy mírně sklopíme, ale neměli bychom jít do extrémů, a vždy si zkusme představit, kde a jak nás pás případně zachytí. Myslet si, že se stihneme posadit nebo jakkoliv upravit svoji polohu těsně před nárazem je naivní.“
Zvýšení hmotnosti těla při havárii v rychlosti 50/90/130 km/h
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Občanství politiků
Také si myslím, že by ministr a nejen on, ale všichni politici, co zde chtějí kandidovat měli mít české občanství. Navrhnete to tedy dát do Ústavy? Pokud vím, nyní musí mít české občanství snad jen prezident nebo ani ten ne? A souhlasíte se mnou, že by se to mělo týkat všech politiků, i třeba těch k...
Další články z rubriky
14:19 ČEZ: Před 25 lety vyrobil Temelín první elektřinu. Pomohl ušetřit přes 270 milionů tun emisí
Přesně před 25. lety, 21. prosince 2000 o půl deváté večer, připojili energetici nejvýkonnější český…
- 11:27 ČSÚ: Růst české ekonomiky vlivem aktivní bilance zahraničního obchodu zrychlil
- 7:14 Pražská strojírna dodala tramvajové výhybky do německého Berlína a Hannoveru
- 22:08 MHMP: Na Mariánském náměstí se opět rozhořelo Betlémské světlo
- 19:15 ČEZ na Dlouhých stráních dokončil investice za 840 milionů
- 16:13 Jihočeský kraj: Pohodlná cesta na hory a atraktivní slevy na skipasy




