Za celou svou historii vyrobil Budějovický Budvar 46,8 mil. hektolitrů piva, z toho více než polovinu (52%) během posledních 20 let. Klíčovým produktem pivovaru zůstává světlý ležák značky Budweiser Budvar, jehož prodej se v uplynulém roce zvýšil o 9%.
Pivovar loni zaznamenal i rekordní exportní výsledky. Budějovickému Budvaru se dlouhodobě daří zvyšovat počet zemí, ve kterých může používat své ochranné známky Budweiser Budvar, Budějovický Budvar a Czechvar. Kromě vyššího objemu exportních prodejů má tento fakt pozitivní vliv i na růst hodnoty celého podniku. Loni vyvážel pivovar do největšího počtu států ve své historii. Celkem to bylo 65 zemí, tedy o sedm více než v roce 2012. Pro srovnání, v roce 1991 vyvážel pivovar pouze do 18 států. Export v roce 2013 dosáhl objemu 763 000 hektolitrů piva, což byl rekordní výsledek.
„Loňské obchodní výsledky považujeme za úspěch, neboť jsou výrazně lepší, než celkové výsledky českého pivovarnického průmyslu. V řadě parametrů jsme navíc dosáhli nejlepších výsledků v historii našeho pivovaru,“ říká Ing. Jiří Boček, ředitel Budějovického Budvaru. Podle údajů Českého svazu pivovarů a sladoven došlo loni v období leden – říjen k propadu české produkce piva o 1,5% a český export vzrostl ve stejném období o 4,6%.
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.



