ČD: Chystá se Jízdní řád 2015, vyjedou v něm railjety do Grazu i obnovený spoj Praha – Varšava

06.07.2014 17:12 | Zprávy

Příprava jízdního řádu 2015, který začne platit 14. prosince letošního roku, je v plném proudu. V současné době jsou k dispozici první návrhy, ke kterým se mohou v některých regionech vyjadřovat občané a obce.

ČD: Chystá se Jízdní řád 2015, vyjedou v něm railjety do Grazu i obnovený spoj Praha – Varšava
Foto: red
Popisek: ČD - logo

Přestože připravené návrhy jízdních řádů mohou doznat ještě značné změny, mimo jiné i z důvodu reálných finančních možností jednotlivých objednatelů, a definitivní podobu bude mít nový Jízdní řád 2015 až na začátku září, lze již nyní představit některé plánované změny v dálkové, především pak v mezinárodní dálkové dopravě.          

Nejvýznamnější novinkou bude ostré spuštění provozu vlaků railjet na lince Praha – Brno – Vídeň – Graz. Na linku denně vyjede 7 párů vlaků vedených v mezinárodním provozu v pravidelném dvouhodinovém intervalu. Cestovní čas mezi Prahou a Vídní se zřetelně zkrátí, a to na přibližně 4 hodiny 10 minut. Navíc jeden pár vlaků railjet bude v okrajových částech dne veden mezi Prahou a Brnem. Vlaky budou jako dosavadní spoje EC vedeny bez povinné rezervace míst k sezení kromě business class, kde se povinná rezervace místa předpokládá. Railjety ve Vídni zastaví na zbrusu novém hlavním nádraží, kde budou mít cestující zajištěny přestupní vazby v dalších směrech, aniž by museli přejíždět mezi vídeňskými nádražími. Vlaky z Vídeňského hlavního nádraží budou směřovat např. do Budapešti, Villachu, Salcburku, Frankfurtu nad Mohanem, Mnichova, do Curychu a také na vídeňské letiště Schwechat.

Další novinkou ve směru do Rakouska bude každodenní prodloužení vlaku Moravia s vozy k sezení v relaci Bohumín – Vídeň s odjezdem ráno před 7. hodinou z Bohumína a s příjezdem do Vídně před 10. hodinou dopoledne. Zavede se tak nové žádané ranní přímé spojení severní a střední Moravy s Vídní. V opačném směru bude vlak odjíždět z Vídně po 18. hodině večer. V souvislosti se zahájením provozu railjetů se ukončí provoz přímého vlaku EC Vindobona z Hamburku přes Prahu do Vídně a Villachu. V trase tohoto vlaku se zavede nový spoj EC Porta Bohemica v relaci Hamburk – Berlín – Praha – Brno – Bratislava – Budapešť.

Na této lince dojde také k nahrazení přímého vlaku EC Avala v trase Praha – Budapešť – Bělehrad vlakem EC Csárdás ve zkrácené trase Praha – Brno – Bratislava – Budapešť. Spoj Avala je nyní často zpožďován v důsledku kontrol na vnějších hranicích Schengenského prostoru a tato zdržení se přenášela také na území České republiky. V uplynulém období se tak jednalo o nejméně spolehlivý spoj v Česku. Předpokládá se, že díky zkrácení tohoto vlaku do/z Budapešti dojde k významnému zvýšení spolehlivosti a přesnosti tohoto posledního denního spoje z jihovýchodní části republiky do Prahy.

Pro odlehčení denní špičkové frekvence mezi Českou republikou a Slovenskem budou v pátek a v neděli vedeny mezi Břeclaví a Bratislavou posilové vlaky Ex 278/279 s přípoji v Břeclavi na vlaky railjet do/z Prahy.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: České dráhy

Ing. Kateřina Konečná byl položen dotaz

Vystoupení z EU

Nemyslíte, že když vystoupíme z EU, vedlo by to jen k tomu, že by se rozhodovalo o nás bez nás? Protože na evropském trhu jsme dost závislý.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Lesy ČR: Lesníci sbírají data na demonstračních plochách

22:08 Lesy ČR: Lesníci sbírají data na demonstračních plochách

Už čtyřiadvacet takzvaných demonstračních objektů založily na bezmála osmi a půl tisíce hektarů Lesy…