ČEZ: Energetici se připravují na náročné zimní období

15.11.2020 10:49 | Zprávy

Poruchové čety společnosti ČEZ Distribuce čekají v následujících dnech a měsících nástrahy zimního období, které sebou mnohdy nesou zvýšený počet poruch a následných výjezdů. Letos již jednotlivé čety v severních Čechách vyjížděly k více jak jedenácti tisícům poruchových událostí na distribučním zařízení. Na prověrku v podobě námrazové či sněhové kalamity se všichni pracovníci poruchové služby pečlivě připravují a dokončují preventivní údržbu zařízení.

ČEZ: Energetici se připravují na náročné zimní období
Foto: ČEZ
Popisek: Logo ČEZ

Současné koronavirové situaci se museli přizpůsobit i energetici pracující v terénu. Jelikož jsou součástí kritické infrastruktury, museli přijmout opatření k ochraně své i zákazníků – vytvoření fixních osádek, starty z domova a eliminace shromažďování na zázemích, důsledné dodržování hygienických a bezpečnostních opatření. Přes všechna tato opatření jsou poruchové čety připraveny v případě poruch okamžitě vyjet do terénu a řešit následky větrných i sněhových kalamit.

Za deset měsíců 11 000 výjezdů

V letošním roce v severočeském regionu došlo i přes obvyklé nepříznivé klimatické jevy, např. těžký mokrý sníh, letní bouřky, nárazový vítr a vichřice ke snížení poruchových událostí oproti roku 2019 (14 500 událostí) na cca 11 tisíc událostí. K nižším číslům pomohly jak intenzivní prořezy ochranných pásem vedení, tak i méně kalamitních stavů. V terénu se energetici neobejdou bez těžké techniky, jako jsou terénní vozidla, a hlavně montážní plošiny. K dobře a rychleji odvedené práci by měly přispět investice do modernizace vybavení montérů i samotné techniky. V průběhu roku dochází k plánovaným obměnám vozového parku, kdy za dosluhující vozidla jsou nasazována nová terénní vozidla Mitsubishi L200, která se v členitém těžkém terénu osvědčila. V horských oblastech pak čtyřkolky Polaris.

Na severu Čech poruchové čety disponují hned 7 čtyřkolkami Polaris, které využívají celoročně především v horských a nepřístupných oblastech v Krušných i Jizerských horách a ve Šluknovském výběžku. Energetici rozšířili také počet montážních plošin s vyšším zdvihem. „Před začátkem zimního období dochází k pravidelné přípravě vozidel zaměřené zejména na studené starty a sjízdnost v namrzlém a zasněženém terénu. Elektromontéři pohybující se v terénu jsou pravidelně vybavováni zimními oděvy a doplňky. Obměna osobních ochranných prostředků probíhá postupně v průběhu celého roku," vysvětluje Jiří Zapadlo, vedoucí odboru Sítě Sever z ČEZ Distribuce. "Stále ve větší míře používáme metodu práce pod napětím, jak na hladině nízkého napětí, tak i hladině vysokého napětí, čímž se snižují časy nutné pro odstávky zařízení a zvyšuje se komfort našich klientů," doplňuje Jiří Zapadlo.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Ing. Patrik Nacher byl položen dotaz

Nebylo by užitečnější ministerstvo pro digitalizaci?

Spíš než pro sport? Proč se ptám vás, podle mě by to bylo něco pro vás. Škoda, že zřejmě nebudete ministr. Podle mě byste byl dobrý.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zoo Liberec: Proč Indonésané stále loví mořské želvy?

22:31 Zoo Liberec: Proč Indonésané stále loví mořské želvy?

Mezinárodní výzkum na Sumatře vedený Zoo Liberec odhaluje souvislosti.