Současné koronavirové situaci se museli přizpůsobit i energetici pracující v terénu. Jelikož jsou součástí kritické infrastruktury, museli přijmout opatření k ochraně své i zákazníků – vytvoření fixních osádek, starty z domova a eliminace shromažďování na zázemích, důsledné dodržování hygienických a bezpečnostních opatření. Přes všechna tato opatření jsou poruchové čety připraveny v případě poruch okamžitě vyjet do terénu a řešit následky větrných i sněhových kalamit.
Za deset měsíců 11 000 výjezdů
V letošním roce v severočeském regionu došlo i přes obvyklé nepříznivé klimatické jevy, např. těžký mokrý sníh, letní bouřky, nárazový vítr a vichřice ke snížení poruchových událostí oproti roku 2019 (14 500 událostí) na cca 11 tisíc událostí. K nižším číslům pomohly jak intenzivní prořezy ochranných pásem vedení, tak i méně kalamitních stavů. V terénu se energetici neobejdou bez těžké techniky, jako jsou terénní vozidla, a hlavně montážní plošiny. K dobře a rychleji odvedené práci by měly přispět investice do modernizace vybavení montérů i samotné techniky. V průběhu roku dochází k plánovaným obměnám vozového parku, kdy za dosluhující vozidla jsou nasazována nová terénní vozidla Mitsubishi L200, která se v členitém těžkém terénu osvědčila. V horských oblastech pak čtyřkolky Polaris.
Na severu Čech poruchové čety disponují hned 7 čtyřkolkami Polaris, které využívají celoročně především v horských a nepřístupných oblastech v Krušných i Jizerských horách a ve Šluknovském výběžku. Energetici rozšířili také počet montážních plošin s vyšším zdvihem. „Před začátkem zimního období dochází k pravidelné přípravě vozidel zaměřené zejména na studené starty a sjízdnost v namrzlém a zasněženém terénu. Elektromontéři pohybující se v terénu jsou pravidelně vybavováni zimními oděvy a doplňky. Obměna osobních ochranných prostředků probíhá postupně v průběhu celého roku," vysvětluje Jiří Zapadlo, vedoucí odboru Sítě Sever z ČEZ Distribuce. "Stále ve větší míře používáme metodu práce pod napětím, jak na hladině nízkého napětí, tak i hladině vysokého napětí, čímž se snižují časy nutné pro odstávky zařízení a zvyšuje se komfort našich klientů," doplňuje Jiří Zapadlo.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva
Lídři EU se shodly na zvýšení tlaku na Rusko
Dobrý den, mám pár dotazů, k tomu, co pořád slyšíme. Kdo jsou to ti lídři EU? Kdo jim dal mandát něco rozhodovat a vyjednávat? A schvalujete to, co vyjednají pak i vy poslanci? Jestli ne, tak k čemu vás volíme, když pak rozhodují jiní? Neměli by ti, co jsou voleni občany mít ten nejsilnější mandát? ...
Další články z rubriky

16:14 Správa železnic: Poradenský tým pro vysokorychlostní PPP projekt je kompletní
Správa železnic dnes oznámila, že skončil výběr všech odborných poradců pro PPP projekt vysokorychlo…
- 11:14 ČEZ: Třeboradický „kotel poslední záchrany“ výrobcem teplé vody pro Prahu
- 7:33 Vězeňská služba: Dokumentární projekt Ve službě: Za mřížemi II
- 20:16 FNUSA: Šetrnější přístup k léčbě parodontitidy přináší méně komplikací
- 16:14 ČEZ: Nárůst počtu dobíjení přes 50 %
- 11:14 Finanční správa se soustředí na stovky milionů nepřiznaných tržeb e-shopů