ČEZ: Mimo elektrárny vyjížděli hasiči k dopravním nehodám i požárům

16.07.2014 12:41 | Zprávy

Profesionální hasiči z elektráren Tušimice a Prunéřov absolvovali během prvního pololetí letošního roku 95 výjezdů. Tušimičtí vyjížděli ve 28 a prunéřovští v 67 případech. V rámci Integrovaného záchranného systému Ústeckého kraje (IZS) zasahovali sedmkrát. Tradiční samozřejmostí byla likvidace následků dopravních nehod na silnicích v okolí, za plot elektráren vyjížděli i ke dvěma požárům.

ČEZ: Mimo elektrárny vyjížděli hasiči k dopravním nehodám i požárům
Foto: ČEZ
Popisek: Logo ČEZ

„Kolegové z Tušimic zasahovali v rámci IZS třikrát, prunéřovští měli čtyři výjezdy,“ říká Luboš Lorenz, velitel Pobočné stanice požární ochrany Elektráren Tušimice a Prunéřov. Jak dodal, v případě nehodovosti se na statistice tradičně podepsala silnice 1/13 v sousedství Elektráren Prunéřov a také zadní komunikace kolem prunéřovské jedničky, kde vlivem nepřizpůsobilé jízdy havarovali dva řidiči. „Požár jsme pomáhali likvidovat dvakrát. Na konci ledna zachvátily plameny obytný dům v Prunéřově a krátce na to na začátku února opět hořela takzvaná Korea v Klášterci nad Ohří. Bohužel k jednomu zahoření zapříčiněnému technickou závadou na zauhlovací věži jsme museli vyjet i v lokalitě elektráren Prunéřov,“ doplnil velitel hasičů.

Technickou a technologickou pomoc poskytovaly hasičské jednotky ve 30 případech. Tušimičtí tak mají na svém kontě 13 a prunéřovští 17 zásahů. Předzdravotní pomoc poskytovali elektrárenští hasiči v sedmi případech. Jednalo o dvě náhlé nevolnosti na pracovišti a jeden pracovní úraz zaměstnance dodavatelské firmy, v ostatních případech ošetřovali účastníky dopravních nehod. Zatímco v Tušimicích měli pouze jeden dohled nad prací s otevřeným ohněm, v Prunéřově jich bylo osm.

„Takzvaných ostatních zásahů jsme absolvovali celkem 42. Kromě planých poplachů, různých kontrol protipožárních opatření a podobně jsme museli několikrát likvidovat následky prudkých lijáků odčerpáváním vody ze zaplavených prostor, ale také úniky nafty a oleje z vozidel pohybujících se hlavně na staveništi komplexní obnovy, kde stačí málo a je hned proražená nádrž. Rovněž jsme likvidovali nebezpečný včelí roj a následky destrukce sila s vápencovou suspenzí,“ podotkl Luboš Lorenz. 

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: ČEZ

Ing. Kateřina Konečná byl položen dotaz

Vystoupení z EU

Nemyslíte, že když vystoupíme z EU, vedlo by to jen k tomu, že by se rozhodovalo o nás bez nás? Protože na evropském trhu jsme dost závislý.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

IKSP: Problematika obětí trestných činů v České republice

11:27 IKSP: Problematika obětí trestných činů v České republice

Institut pro kriminologii a sociální prevenci uspořádal odborný workshop, věnovaný problematice obět…