Třídenní dostaveníčko si dalo v Elektrárně Tušimice na pozvání Skupiny ČEZ 34 studentů z deseti středních škol v České republice, aby zde za dohledu svých pedagogů a hostitelů složili takzvanou energetickou maturitu. Té ovšem předcházejí dva dny poznávání všeho, co nějak souvisí s provozem hnědouhelné elektrárny a výrobou elektrické energie. Hovořilo se ovšem i o Energetické koncepci ČR a aktualitách v jaderné energetice, respektive o plánované dostavbě Temelína. Vzdělávací mise možná budoucích zaměstnanců Skupiny ČEZ začala ve středu 10. a skončila v pátek 12. dubna.
„Energetická maturita je třídenní program určený vybraným žákům z našich partnerských škol zaměřených na elektrotechniku a energetiku. Tento projekt je specifický tím, že studenti získají nejen základní teoretické znalosti, ale seznámí se i s vlastním elektrárenským provozem. Setkají se v něm se zaměstnanci a také poznají své kolegy z dalších škol, kteří mají podobné zájmy,“ přibližuje smysl vzdělávacího projektu Jiřina Horáková, náborová specialistka ze Skupiny ČEZ.
První podmínka pro stipendium
Jak k tomu dodává Pavel Puff ze strategického náboru Skupiny ČEZ, součástí takzvaných maturit, energetických či jaderných, je stáž právě přímo v elektrárně. „Vzdělávací program zahrnuje přednášky, besedy, exkurze a praktické semináře s našimi odborníky. Studenti získají konkrétní představu, jak se v jednotlivých úsecích pracuje. Absolvování tohoto programu je první z podmínek pro případné udělení stipendií,“ doplňuje Pavel Puff.
Energetické maturity se zúčastnili vybraní studenti ze středních škol v Chomutově (2x), Děčíně, Liberci, Kladně, Kutné Hoře, Rakovníku, Praze (2x) a západočeském Ostrově. O jejich výběru vždy rozhodují tamní pedagogové. Ti totiž nejlépe vědí, kteří z jejich žáků mají o energetické obory opravdový zájem a chtějí se jim věnovat i v budoucnu. To potvrzuje například Evžen Snášel, učitel odborných předmětů na SŠ ESOZ v Chomutově: „Samozřejmě, že jich chtělo jet více. Rozhodoval celkový zájem o energetiku či příbuzné obory a prospěch. Myslím, že stejně jako já, mohou být mí studenti spokojeni. Dozvěděli se o věcech, o nichž dosud neměli ani zdání, podívali se do provozu. Jejich dosud teoretické znalosti tak byly obohaceny o praktické poznání.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: ČEZ