Vedle havarijního štábu a hasičů elektrárny se k cvičení připojili i krajští záchranáři a hasiči. Celkově se zapojila necelá stovka lidí. Podle energetiků je podobná situace velmi málo pravděpodobná, nicméně scénář jim umožnil procvičit především součinnost s vnějšími záchrannými složkami.
Krátce po třinácté hodině fiktivně padá do areálu velké dopravní letadlo. Nepoškozuje reaktor ani důležité bezpečnostní systémy. Temelínští hasiči jsou na místě do čtyř minut a zahajují zásah. Zaujímají speciální formaci. Od letadla si udržují odstup několik desítek metrů. Vlastní letadlo hasí speciální pěnou, která brání přístupu vzduchu a současně místo události ochlazuje. Pomocí dalších vozů ochlazují vodou okolní budovy. Až na pád letadla probíhá vše reálně. Místo dopravního letadla stříkají hasicí pěnu na autobus, který simuluje letadlo. Speciálně upravený autobus si elektrárna zapůjčila od Letiště České Budějovice. „Na místě jsme měli výškovou techniku, dva požární vozy a cisternu s vodou pro plošinu. Kvůli rozsahu požáru jsme si vyžádali posily od státních hasičů,“ uvedl Martin Novotný, velitel temelínských hasičů.
Českobudějovická (Suchovrbenská) jednotka do Temelína dorazila za 23 minut a o patnáct minut méně trval dojezd jednotky z Týna nad Vltavou. „Z Týna i Českých Budějovic jsme přivezli cisterny, které by poskytly dodatečné zásoby vody pro zásah. V obou cisternách jsme přivezli dohromady téměř 18 tisíc litrů vody v reálné situaci by cisteren bylo potřeba víc. Tady šlo o to, abychom procvičili komunikaci a dojezdové časy,“ uvedl plk. Jiří Pešek z Hasičského záchranného sboru Jihočeského kraje, ředitel územního odboru České Budějovice, do kterého zasahující jednotky spadají.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: komerční tisková zpráva