ČEZ: V Temelíně zavádí vnitroareálovou autobusovou linku

14.06.2025 7:16 | Tisková zpráva

Nová linka je součástí pilotního projektu, jehož cílem je snížit počet aut v areálu největší české elektrárny, zvýšit bezpečnost dopravy a zrychlit přesuny pracovníků.

ČEZ: V Temelíně zavádí vnitroareálovou autobusovou linku
Foto: ČEZ
Popisek: Logo ČEZ

Zatím bude autobus jezdit během odstávky prvního bloku, kdy je v areálu elektrárny největší provoz.

Přímá vzdálenosti mezi některými budovami v areálu o rozloze 123 hektarů dosahuje téměř dvou kilometrů. I to je důvod, proč se v přísně střeženém areálu běžně pohybují desítky aut, jejichž počet se v odstávkách ještě výrazně zvyšuje. Před vjezdem dovnitř prochází mimořádně přísnou a náročnou kontrolou. 

„Jednoduše chceme snížit počet aut v areálu, zkrátit čekací doby pro nákladní vozy s materiálem, ale zároveň nesmíme připustit, aby to mělo negativní dopad na zaměstnance nebo dokonce průběh odstávky,“ říká Jan Kruml, ředitel Jaderné elektrárny Temelín.

Linka je pro všechny pracovníky v areálu k dispozici zcela bezplatně. Od zavedení hromadné vnitroareálové dopravy očekávají energetici i snížení emisí skleníkových plynů spojených s provozem aut se spalovacím motory. „Jde o pilotní projekt, takže z ekonomického hlediska nemá smysl pořizovat například elektrobus a využijeme smluvního dopravce. Pokud se ale systém osvědčí a rozšíříme ho i na další období, určitě o tom budeme uvažovat,“ dodává Jan Kruml.

Zkušenosti přitom mají energetici už s využíváním cyklobusů pro návoz zaměstnanců do práce. Jejich zavedením před třinácti lety energetici ročně o tunu sníží emise oxidu uhličitého spojené s dopravou do zaměstnání. „Služba ať už v podobě cyklobusů nebo vnitropodnikové linky nám dává smysl z hlediska péče o zaměstnance, bezpečnosti i životního prostředí. Navíc další přínosy pro životní prostředí bude mít i postupný přechod na elektromobily, který nás v ČEZ do roku 2030 čeká. Jen v Temelíně to znamená výměnu 150 aut za elektromobily a vytvoření dalších téměř devadesáti dobíjecích míst,“ konstatoval Bohdan Zronek, ředitel divize jaderná energetika a člen představenstva ČEZ.

Autobus bude v provozu každý pracovní den od 6:00 do 15:00. Na přibližně pětikilometrovém okruhu se nachází jedenáct zastávek, které rovnoměrně pokrývají prakticky všechny budovy v areálu elektrárny. Jeden okruh autobus objede za dvacet minut. Z první zastávky před hlavní administrativní budovu bude vyjíždět vždy po půl hodině.

První spoj vyrazí v 6:00 hodin, poslední v 14:30 hodin. Zastávky budou přehledně označeny a z bezpečnostních důvodů nebude možné nastupovat či vystupovat mimo ně. 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Na stupnici od 1 do 10 jak závažná je podle vás celá kauza?

Přijde mi, že ji všichni v ODS - v čele s premiérem, který se ještě chlubí, jak stát získal peníze, zlehčujete, možná to je tím, že budou volby, ale nemyslíte, že to jak se k ní stavíte vám ve finále může uškodit i víc, než co Blažek udělal? Fakt myslíte, že mimořádná schůze není na místě, a že jde ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Tisknout

Další články z rubriky

MHMP: Memorandum k výstavbě univerzitního hokejového stadionu

11:14 MHMP: Memorandum k výstavbě univerzitního hokejového stadionu

Zástupci hlavního města, pražských univerzit a spolku Univerzitní stadion Praha dnes v prostorách Re…