Vyučovat fyziku a další přírodovědné předměty zábavněji a názorněji – takové byly cíle vzdělávacího semináře pořádaného včera v Přerově. Načerpat inspiraci pro výuku přijelo celkem 25 pedagogů nejen z přerovských škol, ale také z Kroměříže, Otrokovic, Kojetína, Hranic a Hustopečí nad Bečvou. Během dopoledního programu si mohli učitelé prakticky vyzkoušet moderní výukové metody, např. jak děti naučit lépe porozumět čtenému textu, jaké jsou netradiční možnosti hodnocení žáků, jak s nimi pracovat ve skupině. „Přilákala mě možnost dozvědět se nové věci a naučit se jiné než běžné výukové metody,“ říká Miroslava Burešová, která na seminář přijela ze Základní školy v Brodku u Prostějova. Doplňuje ji Miroslav Kovařík, vyučující fyziku na Základní škole v Kojetíně: „Chci se dozvědět více o výukových materiálech využitelných v hodinách fyziky.“ Odpolední část semináře nabídla prakticky zaměřenou Fyzikální dílnu. Účastníci se stali „experimentátory“ a sami pod vedením lektora připravovali jednoduché, ale zároveň efektní fyzikální pokusy. Přínos této části semináře ohodnotila Jana Mrvová ze Základní školy Svisle v Přerově: „Učím fyziku a ve svých hodinách se snažím dělat co nejvíce pokusů a zapojit do nich i děti. Určitě se mi budou hodit návody na zajímavé experimenty z tohoto semináře.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: ČEZ