ČEZ: Zákazníkům je ombudsman k dispozici už přes 15 let

22.02.2025 11:14 | Tisková zpráva

Na Ombudsmana ČEZ se loni obrátilo 814 zákazníků, tedy obdobně jako v roce předchozím. Ačkoliv se oproti krizovému roku 2022 jedná o 10% pokles, stále platí, že zákazníci tuto službu vyhledávají častěji než před vypuknutím energetické krize. Ombudsman uznal oprávněnost 42 podnětů, polovina z nich ovšem spadá do kategorie „specifického přístupu“. Ten umožňuje ombudsmanovi pomoci zákazníkovi, jehož požadavek je sice neoprávněný, ale zrovna se nachází v mimořádně těžké životní situaci. Ochránce práv zákazníků funguje v rámci Skupiny ČEZ od října 2024, společnost jej zavedla jako první v České republice.

ČEZ: Zákazníkům je ombudsman k dispozici už přes 15 let
Foto: ČEZ
Popisek: Logo ČEZ

Ačkoliv loni vyřizoval ochránce práv zákazníků ČEZ Josef Sedlák se svým týmem o desetinu méně podnětů než v roce 2022, kdy se naplno rozjela energetická krize, přesto se rok 2024 s 814 přijatými podněty řadí k rekordním. Institut ombudsmana zavedla společnost ČEZ už před 15 lety jako jedna z prvních energetik v Evropě a jako úplně první v České republice. Šetří případy zákazníků, kteří nebyli spokojeni s vyřízením své stížnosti či reklamace podané u příslušné společnosti ze Skupiny ČEZ. Od zahájení činnosti již ombudsman ČEZ vyřídil 11 131 zákaznických požadavků a podnětů.

„Stále ještě poměrně vysoký počet přijatých zákaznických podnětů si vysvětlujeme tím, že energetická krize naučila lidi se o energie mnohem více zajímat. Sledují podrobněji svou spotřebu i dění na trhu a aktivně komunikují s dodavateli, přičemž využívají všechny dostupné možnosti, tedy i kancelář ombudsmana. Zároveň vidíme, že i přes zvýšený počet těchto podnětů zůstává chybovost společností Skupiny ČEZ stále velmi nízká, dokonce jim oproti roku 2023 ještě o něco klesla. Znamená to, že tyto společnosti mají svoje procesy nastavené správně,“ říká ombudsman Josef Sedlák.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Bc. Hana Ančincová byl položen dotaz

Kdo přesně tu podle vás normalizuje nenávist a násilí na menšinách přechází mávnutím ruky?

Myslíte, že to dělá někdo z budoucí vlády? Kdo? Já s vámi souhlasím v tom, že přehlíží nepatřičné chování některých, ale že by normalizovali nenávist a přehlíželi násilí na menšinách? To podle mě nikdo nedělá. Ostatně koho myslíte tou menšinou? Děkuji za vysvětlení.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DPP pokračuje v modernizaci stavědel v metru na lince C

16:08 DPP pokračuje v modernizaci stavědel v metru na lince C

O víkendu začne DPP s modernizací zabezpečovacích zařízení ve stanicích metra I. P. Pavlova, Muzeum …