Dlouhodobou vizí ČHMÚ je neustálé zlepšování, hledání nových řešení a přizpůsobování se měnícím se podmínkám a potřebám uživatelů s důrazem na kvalitu a objektivitu dat, produktů a služeb. ČHMÚ v letošním roce připravil novou komunikační strategii směrem k veřejnosti a médiím. Sjednoceny byly aktivity na sociálních sítích, byly vydány mobilní aplikace ČHMÚ a ČHMÚ+ a připravuje se návrh nových webových prezentací.
„Zásadní změnou je zřízení Tiskového a informačního oddělení, které bude koordinovat přípravu informací pro veřejnost a média a zprostředkovávat informace a zajímavosti od jednotlivých specialistů v oblastech meteorologie a klimatologie, hydrologie a kvality ovzduší a dalších činnostech ústavu“, upřesnil Mgr. Mark Rieder, ředitel ČHMÚ. Oddělení bude rovněž zajišťovat popularizační a osvětovou činnost. Nově vzniklé Tiskové a informační oddělení také přebírá stávající agendu tiskového mluvčího úseku meteorologie a klimatologie, kterým byl RNDr. Petr Dvořák.
„Výhodou nového oddělení bude zajištění komunikace o činnostech, výstupech a službách ústavu. Vše by mělo být zajištěno napříč veškerými úseky a pobočkami ČHMÚ, což nebylo doposud v možnostech jediného, byť velmi schopného odborníka a mediálně zdatného člověka“, poděkoval Petrovi Dvořákovi za jeho dlouholetou práci na pozici tiskového mluvčího Mgr. Libor Černikovský, ředitel pro meteorologii a klimatologii. „Změnu komunikační strategie ČHMÚ považuji za správnou cestu. Mých 9 let ve funkci mluvčího byla velmi dobrá zkušenost, ČHMÚ se zviditelnil v médiích a nyní je čas pokročit dále“, okomentoval změny RNDr. Petr Dvořák.
autor: Tisková zpráva