Kontroly České obchodní inspekce ve 3. čtvrtletí 2016 potvrdily snížení počtu diskriminačního jednání, kdy pouze v 1 případu došlo k diskriminaci cizince v restauračním zařízení, což je o dva případy méně než ve 2. čtvrtletí 2016. O to více se jeví závažnější obsahová sdělení, kdy například v restauraci cizojazyčně hovořícím spotřebitelům byla účtována navíc cena za tzv. „servis“ „Těší mě, že ve 3. čtvrtletí bylo při kontrolách zjištěno méně případů diskriminačního jednání. Přesto však je třeba této problematice věnovat trvalou pozornost, abychom se s diskriminačním chováním vůči spotřebitelům setkávali v budoucnu čím dál tím méně, “ řekl ústřední ředitel České obchodní inspekce Mojmír Bezecný.
V období od 1. 7. 2016 do 30. 9. 2016 provedla Česká obchodní inspekce celkem 372 kontrol. V rámci těchto akcí prováděla i kontroly dalších právních předpisů, především pak zákona o ochraně spotřebitele. Porušení předpisů bylo zjištěno ve 152 případech, což je 40,9 % kontrolovaných jednotek. Podezření na některou z forem diskriminace bylo zjištěno ve 3 případech, což je 0,8 % z celkového počtu 372 provedených kontrol.
ČOI: Počty diskriminovaných klesají, obsah stále závažný
15.12.2016 15:20 | Zprávy
Nepříznivé zacházení s jednotlivcem nebo skupinou v oblasti prodeje nebo nabízení služeb je nezákonným jednáním všech obchodníků, kteří se takového chování ve styku se spotřebitelem dopustí.

Popisek: ČOI
reklama