„Jedná se o nedostatky, které zjišťují naši inspektoři dlouhodobě. Zejména klamavé informace o destinacích svědčí buď o neprofesionálním přístupu pracovníků cestovních kanceláří a agentur, nebo o úmyslném jednání. Takový postup prodávajícího je v rozporu s požadavky odborné péče a může spotřebitele přimět k rozhodnutí, které by v případě, že by byl náležitě informován, neučinil. Proto budeme v kontrolách pokračovat, a pokud to bude nezbytné, v opakovaných případech porušení povinností také zvyšovat sankce,“ řekl Mojmír Bezecný, ústřední ředitel České obchodní inspekce.
Tato kontrolní akce České obchodní inspekce je celoročně zaměřena na ověřování, jak jsou ze strany cestovních kanceláří a agentur dodržovány požadavky obecně závazných právních předpisů při poskytování služeb spotřebitelům. Inspektoři kromě dodržování povinností stanovených prodávajícím zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, kontrolují také plnění povinností, které poskytovatelům služeb cestovního ruchu ukládá zákon č. 159/1999 Sb., o některých podmínkách podnikání a o výkonu některých činností v oblasti cestovního ruchu. V období od 1. 7. do 30. 9. 2015 bylo v rámci kontrolní akce provedeno celkem 60 kontrol cestovních kanceláří a agentur, včetně kontrol internetových nabídek.