ČOI: Výsledky kontrol geoblockingu v roce 2020

22.03.2021 20:16 | Zprávy

Česká obchodní inspekce se v minulém roce zaměřila na dodržování povinností, vyplývajících z nařízení Evropského parlamentu a Rady, které řeší neoprávněné zeměpisné blokování a další formy diskriminace založené na státní příslušnosti, místě bydliště či místě usazení zákazníků v rámci vnitřního trhu. ČOI v této oblasti provedla celkem 14 kontrol a porušení tohoto nařízení zjistila ve 3 případech.

ČOI: Výsledky kontrol geoblockingu v roce 2020
Foto: coi.cz
Popisek: Česká obchodní inspekce - logo

Česká obchodní inspekce v období od 20. července do 31. prosince 2020 uskutečnila 14 kontrol, při kterých se zaměřila na dodržování povinností, které obchodníkům vyplývají z nařízení (EU) 2018/302 Evropského parlamentu a Rady ze dne 28. 2. 2018, o řešení neoprávněného zeměpisného blokování a dalších forem diskriminace založených na státní příslušnosti, místě bydliště či místě usazení zákazníků v rámci vnitřního trhu (tzv. geoblocking).

Porušení nařízení Evropského parlamentu a Rady zjistili inspektoři ve 3 případech, kdy v 1 případě došlo k podezření na porušení dodržování článku 3 nařízení (EU) 2018/302, týkajícího se zákazu blokování nebo omezení přístupu k on-line rozhraní/zákaz přesměrování bez souhlasu zákazníka, v 1 případě došlo k podezření na porušení dodržování článku 4 nařízení (EU) 2018/302, týkajícího se zákazu uplatňování odlišných všeobecných podmínek pro přístup ke zboží a službám a v 1 případě došlo k podezření na porušení dodržování článku 5 nařízení (EU) 2018/302, které se týká zákazu uplatňování odlišných podmínek pro platební transakce realizované platebními prostředky.

V rámci této kontrolní akce prověřovala ČOI i plnění dalších právních předpisů. Porušení některého z ustanovení zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele bylo prokázáno celkem ve 3 případech. Ve 2 případech prodávající řádně neinformovali spotřebitele o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění reklamace, spolu s údaji o tom, kde lze reklamaci uplatnit (§ 13) a v 1 případě prodávající neinformoval spotřebitele jasným, srozumitelným a snadno dostupným způsobem o subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů (§ 14 odst. 1).

Celkový počet porušení právních předpisů byl zjištěn ve 4 případech, tj. 28,6 %.

Kontrolní činnost ČOI byla významnou měrou ovlivněna epidemiologickou situací a s ní souvisejícími opatřeními vlády ČR, které měly v roce 2020 vliv na poměrně nízký počet provedených kontrol. Vzhledem k tomu, že se jedná o nové povinnosti prodávajících, bude obdobná kontrolní akce probíhat i v roce 2021.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Dostupné bydlení

Zajímalo by mě, co byste udělala vy proto, aby bylo bydlení dostupné? Minimálně tvrdíte, že o to bojujete, jak přesně? A souhlasíte, že když má tato vláda řešit skutečné problémy lidí, tak úplně selhává?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

České dráhy úspěšně umístily dluhopisy za 12,5 miliardy

7:23 České dráhy úspěšně umístily dluhopisy za 12,5 miliardy

Skupina České dráhy realizovala emisi dluhopisů v za 500 milionů eur, tedy zhruba 12,5 miliardy koru…