Na této klíčové komunikaci České republiky se tak dají očekávat velké dopravní zácpy a celkové zpomalení dopravy, což se samozřejmě týká i kamionů. A to je první velmi pádný důvod proč dát přednost dopravě kontejnery. Tím dalším je rychlá a ekologická přeprava za příznivé ceny z továrny k příjemci zboží. Ta je také velmi vlídná k životnímu prostředí, protože na tahačových návěsech se vozí kontejnery jen na nejkratším úseku. Kontejnerovou dopravu zlevňuje proti silniční konkurenci také rostoucí a rozšiřující se zpoplatnění silniční sítě v celé Evropě, dopravní komplikace a omezení jízd a v neposlední řadě i rostoucí ceny pohonných hmot.
Z Brna je možné vypravit jak jednotlivé železniční vozy, na které se vejdou až tři kontejnery, tak i ucelené kontejnerové vlaky na jiná kontejnerová překladiště například do Prahy, Přerova, Bratislavy, Žiliny, Košic nebo do severoněmeckých přístavů Hamburku, Bremerhavenu, do rakouských, maďarských terminálů, ale i do destinací v Rusku a ostatních zemích bývalého Sovětského svazu a dalších. Lokomotiva zajíždí na terminál s vagóny či s ucelenými vlaky nebo naopak pro ně až třikrát denně, takže napojení na železniční síť je téměř okamžité.
V poslední době také výrazně vzrostla poptávka po železniční dopravě mezi Prahou a Brnem.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva