V maloobchodě kromě motorových vozidel (CZ-NACE 47) se sezónně očištěné tržby snížily v únoru reálně meziměsíčně o 0,5 %. Tržby očištěné o kalendářní vlivy meziročně vzrostly o 4,0 %, neočištěné se zvýšily o 8,5 % (v únoru 2016 bylo o jeden pracovní i kalendářní den více než v únoru 2015). Neočištěné tržby za prodej nepotravinářského zboží vzrostly meziročně o 9,6 %, za prodej pohonných hmot o 8,0 % a potravin o 7,3 %.
Nejvyšší růst zaznamenaly nákupy zboží přes internet nebo prostřednictvím zásilkové služby (o 19,7 %). Vyšší zájem projevili spotřebitelé také o nákupy oděvů a obuvi (o 12,7 %), výrobků pro domácnost (o 12,0 %), farmaceutického, zdravotnického a kosmetického zboží (o 7,0 %) a výrobků pro kulturu, sport a rekreaci (o 5,6 %) ve specializovaných prodejnách. Pokračoval růst prodeje potravin ve specializovaných i nespecializovaných prodejnách (o 7,8 %, resp. o 7,2 %). Pokles naopak zaznamenaly prodejny počítačového a komunikačního zařízení (o 0,8 %).

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva