V roce 2024 vyřídily informační služby Českého statistického úřadu 8 619 rozsáhlejších požadavků i jednoduchých dotazů uživatelů, což bylo o 19 % méně než v roce 2023. „Pokles počtu dotazů pozorujeme dlouhodobě. Stojí za ním neustálý rozvoj webových stránek úřadu, kdy například v minulém roce byl spuštěn zcela nový web. Průběžně aktualizovaná Veřejná databáze i nová aplikace DataStat umožňují všem zájemcům najít si potřebná data bez toho, aby museli kontaktovat zaměstnance ČSÚ,“ vysvětila Petra Kuncová, ředitelka odboru informačních služeb ČSÚ. Zvyšuje se také nabídka statistických dat v otevřeném formátu, o něž není třeba statistický úřad žádat.
Celkem 65 % dotazů zodpověděli zaměstnanci informačních služeb v pražské centrále a 35 % na krajských pracovištích. Stejný nebo následující den jich bylo vyřízeno 95 %. Požadavky na informace nejčastěji vznášeli běžní občané, ale také zaměstnanci firem nebo orgánů státní správy a samosprávy. Využívali k tomu především e-mail (49 %) a telefon (40 %). Hlavní zájem byl o údaje z Registru ekonomických subjektů (21 % - ZDE), dále pak o výši inflace (15 % - ZDE) a data o obyvatelstvu (12 % - ZDE).

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva