Česká pošta se ve správním řízení bránila argumentací, že v předmětné době fungovalo 99,68 % jiných poboček. Ve správním řízení dále namítala, že výše pokuty by měla zohledňovat míru vytíženosti a využívanosti pobočky. ČTÚ takovou argumentaci odmítl s tím, že poštovní povinnost je třeba plnit ve vztahu ke každé jednotlivé provozovně, jejíž fungování zákon vyžaduje.
Monitorovací zpráva dále upozorňuje na povinnost hradit i takové vyúčtování, které účastník rozporuje. Samotné podání reklamace, případně později námitku proti vyřízení reklamace nezbavují účastníka povinnosti napadené vyúčtování uhradit. Lze však v obou těchto krocích (při podání reklamace i při podání námitky) požádat úřad o přiznání odkladného účinku reklamace, resp. námitky. V takovém případě se splatnost závazku odkládá do okamžiku, kdy bude o reklamaci či námitce rozhodnuto.
Zpráva také upozorňuje na zveřejnění doplňujícího formuláře ART183 v systému elektronického sběru dat. Podnikatelé v elektronických komunikacích mají na jeho odevzdání čas do 20. května.
Monitorovací zpráva je ke stažení zde.
autor: Tisková zpráva