Operátoři reagují na novelu ve svých cenících a všeobecných podmínkách. V posledním čtvrtletí také vzrostl počet stížností i dotazů, které ČTÚ eviduje. Jedná se především o oblast účastnických smluv.
Díky novele zákona o elektronických komunikacích mohou spotřebitelé od 1. 4. 2020 žádat vrácení nespotřebovaného kreditu u předplacených služeb, přičemž tato služba může být dle zákona zpoplatněna, pokud je tak uvedeno ve smlouvě, a výše zpoplatnění musí odpovídat skutečným nákladům, které opuštěnému poskytovateli služby prokazatelně vznikly při vrácení zůstatku. Všichni tři největší operátoři využili možnost zpoplatnění této služby a zavedli nové poplatky. Nejvíce si účtuje společnost O2, a to 199,- Kč. Výši poplatků bude úřad prověřovat.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva