ČTÚ vydává nepodložená tvrzení spotřebitelů a poškozuje pozici Air Telecomu na trhu

13.08.2013 18:59

Air Telecom, a.s., čtvrtý mobilní operátor Air Telecom, se striktně vymezuje od nepodložených a nepravdivých rčení, která dne 13. 8. 2013 zveřejnil Český telekomunikační úřad prostřednictvím svého mluvčího Františka Maliny. V nich varuje spotřebitele před zástupci Air Telecomu a uzavíráním jejich smluv na telefonní služby. Řada těchto fakt není založena na pravdě, přestože je český regulátor vydává v oficiální tiskové zprávě.

ČTÚ vydává nepodložená tvrzení spotřebitelů a poškozuje pozici Air Telecomu na trhu
Foto: Archiv
Popisek: Mobilní telefon - ilustrační foto.

Oficiální tisková zpráva ČTÚ, která používá výrazy „může být“, „podle stížností“, „podezření“ a řadu dalších výrazů, nepřinesla žádná seriózní fakta:

U:fon eviduje od r. 2012 pouze 4 stížnosti

Od prosince 2012, kdy mobilní síť U:fon převzal nový operátor Air Telecom, a.s., jsou evidovány pouze čtyři stížnosti na jeho obchodní zástupce. V žádném případě nejde o nárůst či vysoké číslo, jak uvádí ČTÚ.

Air Telecom prodává primárně skrze eshop a infolinku

Prodej telefonních, mobilních a internetových služeb mobilního operátora Air Telecom probíhá především přes jeho webové stránky www.airtelecom.cz, infolinku 811 811 811 a přes partnerské prodejny.

ČTÚ si plete Air Telecom s U:fonem

Prodej služeb, který probíhá prostřednictvím certifikovaných obchodních zástupců, je minoritní a jde o služby mobilní sítě U:fon, nikoliv mobilní sítě Air Telecom.

Každý obchodní zástupce sítě U:fon se zákazníkovi na schůzce prokazuje průkazkou s názvem společnosti a číslem, na němž si lze ověřit, že prodejce u naší společnosti pracuje.

Trojí ověřování zákaznických smluv

Schůzky obchodních zástupců nejsou rozhodně nekalým prodejem, jak mylně uvádí ČTÚ. Většina obchodních případů je dopředu domluvena telefonicky a dále veškeré prodeje jsou okamžitě telefonicky ověřovány, a to poprvé v tu chvíli, kdy certifikovaný obchodní zástupce sítě U:fon se zákazníkem sepisuje smlouvu.

Zákazník je znovu telefonicky prostřednictvím verifikačního hovoru s infolinkou plně obeznámen s tím, že se jedná o nového poskytovatele služeb, je seznámen s výší poplatků a paušálů, dává souhlas, že se seznámil se všemi podmínkami poskytování služeb. S veškerými fakty, s nimiž ho infolinka obeznámí, souhlasí, jinak není prodej vůbec dokončen.

V případě, že zákazník již využívá služeb jiného poskytovatele a požaduje výpověď u stávajícího poskytovatele nebo přenesení telefonního čísla, vyplní zástupce se zákazníkem patřičné dokumenty a oddělení Back office tyto požadavky zpracuje.

V případě, že se jedná o portaci telefonního čísla, dochází k aktivaci dočasného telefonního čísla, aby mohl zákazník služby již využívat, a poté, jakmile do 14 dnů k portaci dojde, se na jeho přístroji telefonní číslo změní na původní.

Správní řízení opět bez operátora?

Dál ČTÚ uvádí: „ČTÚ v souvislosti s praktikami obchodních zástupců společnosti Air Telecom a.s. zahájil s touto společností správní řízení pro podezření na klamavou obchodní praktiku.“

Toto rovněž není pravda, operátor Air Telecom nebyl o žádném správním řízení do dnes informován, přesto je již dopředu napadán v médiích a je poškozováno jeho dobré jméno na trhu.

Air Telecom bude vyžadovat okamžité vysvětlení od českého regulátora na jeho velmi zvláštní postup.

Právní kroky pro poškození dobré pověsti čtvrtého českého mobilního operátora

ČTÚ nyní eviduje stovky tisíc nejrůznějších závažných stížností spotřebitelů na všechny operátory, ovšem vybral a mediálně informoval pouze o jednom z mobilních operátorů se sítí U:fon, a to na základě neověřených informací. Statisíce ostatních stížností na zbylé tři dominantní mobilní operátory nechává bez mediálního povšimnutí.

O mobilní síti U:fon

Mobilní síť U:fon již od roku 2007 nabízí rychlý a cenově dostupný mobilní internet, bezdrátovou pevnou linku a digitální vysílačky. Od června 2008 mohou zákazníci v této síti rovněž využívat mobilní hlasové služby. V roce 2010 pak poskytla síť U:fon jako první v ČR své zázemí novým virtuálním mobilním operátorům.

Provozovatel sítě U:fon, společnost Air Telecom, poskytuje své datové služby prostřednictvím technologií CDMA 2000 a EVDO revize A, jež je datovou sítí 3. generace, plně srovnatelnou s UMTS/HSDPA. Předností této technologie je oproti GSM sítím zejména zajištění širšího pokrytí signálem i s nižším počtem základnových stanic.

Více na stránkách http://www.ufon.cz.

O mobilním operátorovi Air Telecom

Společnost Air Telecom, a. s., je od podzimu 2012 vlastníkem a provozovatelem mobilní sítě U:fon, stala se tak čtvrtým mobilním operátorem na českém trhu. S koupí sítě U:fon v roce 2012 získal mobilní operátor Air Telecom také významné telekomunikační know-how, zkušenosti z trhu i zákaznickou bázi.

V roce 2013 se stal poskytovatelem služeb v síti s nejběžnějším standardem GSM. Air Telecom v tomto roce rovněž posílil své obchodní zázemí na centrální i regionální úrovni a dále rozvíjí portfolio svých telekomunikačních služeb v sítích standardu CDMA (síť U:fon) i GSM (síť AIR-CZ).

Více na stránkách http://www.airtelecom.cz/.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

migrační pakt

Dobrý den, prý budete ve sněmovně jednat o migračním paktu. Znamená to, že jde ještě zvrátit jeho schválení nebo nějak zasáhnout do jeho znění? A můžete to udělat vy poslanci nebo to je záležitost jen Bruselu, kde podle toho, co jsem slyšela, ale pakt už prošel. Tak jak to s ním vlastně je? A ještě ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministerstvo zahraničí: První Národní rozvojový den v Černínském paláci

13:21 Ministerstvo zahraničí: První Národní rozvojový den v Černínském paláci

Ve čtvrtek 25. dubna se na Ministerstvu zahraničních věcí uskuteční historicky první Národní rozvojo…