ČVUT: Odborníci měřili hluk na tramvajové trati v Praze-Hloubětíně

05.03.2018 18:31 | Zprávy

Při rekonstrukci trati, která zde aktuálně začala, sem pro testování nainstalují tzv. Městskou protihlukovou clonu. Jde o inovativní velmi nízké protihlukové opatření, které nebrání ve výhledu, ale účinně snižuje hluk z kolejové dopravy.

ČVUT: Odborníci měřili hluk na tramvajové trati v Praze-Hloubětíně
Foto: ČVUT
Popisek: ČVUT, logo.

V mezizastávkovém úseku tramvajové trati Nový Hloubětín – Vozovna Hloubětín proběhlo akustické měření. Specialisté z katedry železničních staveb Fakulty stavební ČVUT zde s pomocí několika zvukoměrů zjišťovali hluk od zvlášť vypravené projíždějící tramvaje. Trať projde v tomto úseku rekonstrukcí, v jejímž rámci sem odborníci z fakulty nainstalují v testovacím úseku o délce zhruba 50 metrů tzv. Městskou protihlukovou clonu, již vyvinuli a získali na ni patent. Po výstavbě clony se budou měření v stanovených časových intervalech opakovat, aby se potvrdil předpoklad o dosaženém zvukovém útlumu. Předpokládaný útlum hluku by měl podle typu tramvaje činit 3 – 5 decibelů.

Úsek mezi zastávkami Nový Hloubětín – Vozovna Hloubětín na Praze 9 byl pro měření a následné testování clony v reálném provozu vybrán jak z důvodu rekonstrukce trati, v jejímž rámci lze clonu jednoduše zabudovat, tak svoji roli hrála i konkrétní pozice trati. „Místo je pro dlouhodobé sledování mimořádně vhodné, protože se v přilehlé oblasti buduje jak nová bytová zástavba, kterou bude clona chránit od hluku, tak protože zde není souběžně s tramvajovou tratí vedena automobilová doprava. To nám usnadňuje měření i vyhodnocování hluku a umožňuje získat relevantní data z hlediska akustiky,“ uvádí Ing. Ondřej Bret z Fakulty stavební ČVUT v Praze, katedry železničních staveb, který se touto problematikou zabývá. Měření se přitom bude znovu opakovat po dokončení rekonstrukce trati a zabudování clony. „Získaná data nám umožní porovnat současný a nový stav. Díky použití více měřicích profilů budeme moci sledovat, jak samotný vliv rekonstrukce trati na hlučnost, tak účinek osazení městské protihlukové clony,“ vysvětluje Ondřej Bret.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Mgr. Libor Vondráček byl položen dotaz

Jste hrdý na to, že nemáte nic společného s koalicí SPOLU

A na to, že kandidujete se SPD hrdý jste? Já měl vždy za to, že jste spíš pravicový a nepopulističtí, což SPD není. A když jste tak hrdý na to, že jste Svobodní, jak si vysvětlujete, že strana sama má tak málo voličů a nepřekračujete sami 5% hranici?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Finanční správa ČR získala souhlas vlády s nákupem nové budovy

13:21 Finanční správa ČR získala souhlas vlády s nákupem nové budovy

Vláda schválila záměr přestěhovat některá pražská pracoviště finanční správy do budovy Harfa Busines…