Kontrola proběhla v Clock caffé na Staroměstském náměstí. Česká obchodní inspekce zjistila, že při placení byla cizincům účtovávána částka za tzv. servis, se kterou nebyli předem seznámeni. Inspektoři v roli spotřebitelů učinili dvě objednávky z jídelního a nápojového lístku, který byl volně přístupný na jednotlivých stolcích a dále výběrem výrobku z vitríny uvnitř v provozovně. Jedna objednávka byla v českém jazyce a druhá objednávka v anglickém jazyce. U objednávky provedené v anglickém jazyce číšník při placení přiúčtoval k celkové částce 460 Kč tzv. servis ve výši 50 Kč, přestože spotřebitelé předem nebyli s účtovaným servisem seznámeni. V případě objednávky provedené v českém jazyce nebyl spotřebitelům žádný „servis“ účtován.
Další kontrola proběhla v restauraci Café Restaurant na Střeleckém ostrově. Situace se prakticky opakovala. Anglicky hovořícímu spotřebiteli byla účtována částka 75 Kč za tzv. doporučení, které bylo na účtence uvedeno pod položkou „We recommend tips”. Česky hovořícímu spotřebiteli nebylo tzv. doporučení účtováno.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva