Nebyly ceny záměrně zvýšeny několik týdnů před slevou? Jsou opravdu nižší než u konkurence? Odpovídá sleva uváděná v procentech skutečnému rozdílu mezi starou a sníženou cenou? Evropské spotřebitelské centru při ČOI ve svých aktuálních tipech pro nakupující také varuje před zbrklými nákupy výrobků, které pak lidé vracejí se zbytečným dopadem na životní prostředí. Centrum také upozorňuje, že k Black Friday existuje i „zelená“ alternativa Buy Nothing Day, tedy „Den, kdy nic nekoupíš“.
„Průzkumy ukazují, že očekávání spotřebitelů jsou na Black Friday opravdu vysoká. Ale někteří prodejci jako by zkoušeli své zákazníky z matematiky,“ uvažuje Ondřej Tichota z Evropského spotřebitelského centra při České obchodní inspekci, které se zabývá právy nakupujících na jednotném trhu EU. „Čarují s částkami i procenty, větami typu „poslední 3 kusy“ nebo „tento produkt si prohlíží dalších 25 zákazníků“, které vytvářejí další tlak. A netýká se to jen České republiky. Stejné zkušenosti s případy klamání spotřebitelů mají i partnerská centra z ostatních zemí Evropské unie.“
Vedle nesrovnalostí v nabízených cenách je pro spotřebitele problém i to, že za výbušnými inzeráty lákajícími na velké slevy se většinou skrývají snížené ceny jen u malé části prodávaného sortimentu. Jeden proklik z inzerátu ale naláká nového zákazníka a ten si může vybrat i ze zbytku nezlevněné nabídky.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva