Česká pošta je státním podnikem fungujícím na otevřeném trhu. Ve svém fungování proto musí skloubit diametrálně odlišné povinnosti. Pro větší transparentnost mezi jednotlivými činnostmi a stanovení hranice mezi komerčními a státními službami se pošta rozhodla rozčlenit podnik na tři samostatné úseky: Státní poštovní služby, Logistické služby a Finanční služby a prodej.
„Transformace České pošty byla započata stabilizací podniku a nastavením strategie v roce 2019. V letošním roce pokračovala vytvořením tří samostatných obchodních jednotek, jejichž management ponese zodpovědnost za výsledky hospodaření. Bylo zavedeno oddělené účetnictví a výkaznictví založené na transferových cenách,“ popsal změny Roman Knap, generální ředitel České pošty.
Pobočky nové generace – otevřený prostor, větší komfort obsluhy a digitální kiosky
Divizi Státní poštovní služby vede Miroslav Štěpán. Do její gesce spadá pobočková síť České pošty. „Pošta provozuje síť 3200 obslužných míst poskytujících poštovní službu. Část poboček převádíme na třetí subjekty v rámci projektu Pošta Partner, přičemž cílovým stavem by mělo být 1500 frenšíz, provozovaných obcemi, fyzickými či právnickými osobami,“ vysvětlil ředitel divize Miroslav Štěpán.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Článek obsahuje štítky
autor: Tisková zpráva
Veřejná doprava
Dobrý den, když tak myslíte na ekologii, proč v Praze není hromadná doprava pro všechny zdarma?
Další články z rubriky

20:16 FNUSA: Šetrnější přístup k léčbě parodontitidy přináší méně komplikací
Záněty dásní se vyskytují často a většinou probíhají bezproblémově. Jakmile ovšem zánět přejde na ji…