Sada interaktivních videí dostala název „Zachraň život!“ a Česká televize ji připravila jako osvětovou nadstavbu ke svému novému seriálu Sanitka 2. Na přípravě obou počinů spolupracovala s odborníky ze Zdravotnické záchranné služby hl. m. Prahy. Videa jsou postavená na principu hry se vzdělávacím rozměrem. „V každém videu vznikne krizová situace, kdy je třeba poskytnout první pomoc. Právě v tomto okamžiku se video zastaví a divák má rozhodnout, jak se má v daný okamžik zachovat,“ vysvětluje vedoucí Internetu České televize Petr Svatoš. V prvním kole jde o okamžik, kdy se rodič musí rozhodnout, jak pomůže dítěti, které vdechne bonbón. Divák má na výběr vždy několik možností s tím, že ke každé existuje video, v němž uvidí důsledek svého rozhodnutí. Cílem je dobrat se správného řešení a zafixovat si ho.
„Videa mají za úkol diváka nejen zabavit, ale i poučit a kvalitativně povýšit na laika – záchranáře. Edukace a výchova k první pomoci má obrovský význam a víme, že přináší konkrétní výsledky,“ říká ředitel Zdravotnické záchranné služby hl. m. Prahy Zdeněk Schwarz. „Naše statistiky už delší dobu ukazují, že v Praze se spolupráce veřejnosti výrazně zlepšila. Jestli jsme před deseti lety zaznamenávali pomoc na místě před naším příjezdem jen u šestnácti procent pacientů, dnes je to už sedmdesát šest procent případů, kdy je pacientům před příjezdem záchranky nejen poskytována pomoc, ale i kvalitní předlékařská resuscitace,“ doplňuje Zdeněk Schwarz.
Sadu edukativních videí najdou diváci na stránkách pořadu Sanitka 2 na webu ČT (a pod přímým odkazem www.ceskatelevize.cz/sanitka2hra). V průběhu vysílání seriálu se tu objeví celkem šest příběhů, v nichž bude třeba poskytovat první pomoc, například při úrazu, kolapsu, popálení či autonehodě.
Interaktivními videi se Česká televize vydala cestou osvětových komunikačních kampaní, které uplatňují veřejné subjekty v zahraničí. Tradičním autorem podobných kampaní jsou veřejné instituce ve Velké Británii, které tímto způsobem často otevírají citlivá témata a snaží se ovlivnit vnímání veřejnosti. „Jedním z takových počinů, které získaly ocenění i na mezinárodní scéně, byla kampaň s názvem ´Vyber si jiný konec´ (Choose a Different Ending), v níž londýnská městská policie reagovala na rostoucí kriminalitu mládeže. V interaktivních videích umožňuje mladým lidem zažít, co všechno se může stát, když v osobních sporech použijí násilí a agresi,“ doplňuje ředitelka Komunikace a marketingu České televize Daniela Němcová.
Autorem projektu „Zachraň život!“ je tým divize Nová média České televize ve složení Tereza Šafránková, Eva Růžičková, Dušan Krejdl, Filip Vančura a Zdeněk Lanc.
Alžběta Plívová, tisková mluvčí České televize

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Česká televize