Česká televize je připravena podílet se na druhé vlně digitalizace

23.07.2016 10:31

Vláda České republiky na svém jednání schválila Strategii rozvoje zemského digitálního televizního vysílání. Česká televize tento krok, který ukončil dlouhé období nejistoty ve vztahu k budoucnosti volně šířeného vysílání, vítá a je připravena se na druhé vlně digitalizace aktivně podílet.

Česká televize je připravena podílet se na druhé vlně digitalizace
Foto: repro youtube, tan
Popisek: Logo ČT
reklama

„Druhá vlna digitalizace otevře možnosti rozvoje televizní služby. V rámci terestrické platformy bude moci Česká televize posílit kvalitu vysílání, může vzniknout příležitost pro samostatné regionální vysílání nebo poskytnutí prostoru pro vysílání dalších nezávislých regionálních subjektů a komunitních médií. Již nyní máme připraveny projekty, které by mohly k takovému vývoji přispět. Rozhodující pro jejich realizaci však budou vždy konkrétní podmínky, za kterých bude přechod na DVB-T2 probíhat,“ říká generální ředitel České televize Petr Dvořák a dodává: „Co je možné garantovat už dnes, je, že budeme moci díky zvětšení kapacity multiplexu v rámci druhé vlny digitalizace ke třem programům, které už nyní ve volném šíření nabízíme ve vysokém rozlišení, uvést v HD i kanály ČT24, ČT :D a ČT art.“

Druhá vlna digitalizace bude znamenat zásadní změnu nejen pro vysílatele, ale i pro většinu českých domácností. Česká televize proto předpokládá, že budou o způsobu realizace celého procesu a jeho podmínkách neprodleně zahájena jednání všech zainteresovaných subjektů. Česká televize, která se výrazně podílela už na přechodu od analogového terestrického vysílání k digitálnímu vysílání, je připravena pomoci i v případě přechodu na vysílací standard DVB-T2. I proto se v nejbližší době obrátí generální ředitel České televize na zainteresovaná ministerstva.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama
autor: Tisková zpráva
reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Český statistický úřad: Inovuje méně než polovina podniků

22:11 Český statistický úřad: Inovuje méně než polovina podniků

V období 2016–2018 inovovalo v Česku své produkty nebo podnikové procesy 47 % podniků, ve skupině ve…