České dráhy: Baltic expressy vozí cestující už 3 měsíce. Na noční spoje přibude lůžkový vůz

18.03.2025 22:31 | Tisková zpráva

Nejnovější mezistátní dálková linka Ex32 Praha – Pardubice – Wrocław – Gdańsk –Gdynia má za sebou první tři měsíce fungování. Za tu dobu vlaky, které provozují České dráhy v kooperaci s polským dopravcem PKP Intercity, ujely téměř 640 tisíc kilometrů. Denně na cestu vyráží 4 páry vlaků nazývaných Baltic express, které nabízejí cestování moderními vozy s klimatizací, zásuvkami, občerstvením a komfortními sedačkami. Vzhledem k blížící se hlavní cestovatelské sezoně nasadí od 14. dubna dopravci na noční spoje EC 460 a EC 461 lůžkový vůz.

České dráhy: Baltic expressy vozí cestující už 3 měsíce. Na noční spoje přibude lůžkový vůz
Foto: red
Popisek: ČD - logo

Naše nové vlaky Baltic express za první tři měsíce provozu ujely už skoro 640 tisíc kilometrů, což je jakoby šestnáctkrát obkroužily celou zeměkouli. Z české strany vidíme největší zájem o cestování v úseku mezi Prahou a Wrocławí, kde nabízíme přímé spojení poprvé v historii s dojezdovým časem pod 4 hodiny. Těší nás, že v rámci hodnocení spokojenosti s cestou patří Baltic expressy mezi nejlépe hodnocené linky s průměrnou hodnotou 4,37 hvězdiček z 5,“ říká předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Michal Krapinec a pokračuje: „Ve spolupráci s polským partnerským dopravcem PKP Intercity se pilně chystáme na zvýšenou poptávku po cestování v letní sezoně a do pilotního provozu od poloviny dubna na dva noční‘ spoje přidáme lůžkový vůz. Už nyní přitom jednáme o dalších novinkách na Baltic expressech od příštího jízdního řádu.“

Vlaky Baltic Express představují náš společný úspěch. Spoj byl uveden do provozu v zimě a mnoho cestujících se okamžitě rozhodlo pro možnost cestovat s PKP Intercity a Českými drahami na nové trase. Na jaře očekáváme další příliv cestujících, proto jsme pro ně připravili novou službu – lůžkové vozy umožňující ještě pohodlnější cestování z České republiky do Polska. Přeji všem příjemnou cestu,“ říká Janusz Malinowski, předseda představenstva PKP Intercity.

Na území České republiky vlaky tvoří celkem 4 vozy, včetně jednoho vozu první třídy dopravce PKP Intercity. Na palubě je na území České republiky k dispozici občerstvení ve formě palubního minibaru JLV. Další vozy, včetně jídelního vozu, jsou do soupravy přidávány ve Wrocławi a jsou z vozby dopravce PKP Intercity. České dráhy navíc plánují od příštího jízdního řádu na Baltic expressy nasadit i vlastní bistrovůz. Vlaky cestujícím nabízejí také např. palubní Wi-Fi síť nebo možnost dobíjet cestovní elektroniku. Ve vlaku jsou zařazeny vozy pro cestování osob na vozíku a přepravu jízdních kol.

České dráhy a PKP Intercity navíc posílí spoje před očekávaným náporem cestujících během letní sezony. Na dva noční spoje EC 460 (odjezd ze stanice Praha hl.n. každý den v 18:51) a EC 461 (odjezd ze stanice Gdynia Głowna každý den ve 23:12) budou od 14. dubna zařazeny klimatizované lůžkové vozy PKP Intercity WLAB9bmnouz s 8 třílůžkovými oddíly s celkovou kapacitou 24 lůžek, přičemž každé kupé bude k dispozici ve variantě Single, Double či Triple. Vozy budou současně vybavené sprchou. Prodej jízdenek a lůžkových příplatků již ČD zahájily.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Patrik Nacher byl položen dotaz

koncesionářské poplatky

Dobrý den, pane Nachere. Samozřejmě vím, že jste proti zvýšení koncesionářských poplatků, a pokud to dobře chápu, tak když budete u moci, tak je opět snížíte? A neuvažujete o jejich úplném zrušení? Já netvrdím, že se třeba na nějaké pořady na ČT nekoukám, ale pokud jde o zpravodajství rozhodně mi ne...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Policie ČR: Smrtící dědictví války - kolik toho ještě najdeme?

7:14 Policie ČR: Smrtící dědictví války - kolik toho ještě najdeme?

Osm desetiletí po skončení druhé světové války bojuje Česká republika s tichým, ale stále nebezpečný…