Během panelových diskusí se zaměřili na budoucnost česko-slovenské železnice, moderní technologie i trendy ve vývoji kolejových vozidel a vlakového zabezpečení. Konferenci moderovali Ondřej Kubala a Ondřej Fanta, člen představenstva VUZ a jednatel VUZ Slovakia.
Jak ve svém úvodním slovu prohlásil předseda představenstva a generální ředitel VUZ Martin Bělčík, účastníky diskusí i přítomné publikum z řad železničních profesionálů čekala „korektní debata o nekorektních tématech“. Prostřednictvím video přenosu oslovil diskutující a hosty premiér ČR Petr Fiala. „To, že nejsme plnohodnotnou součástí evropské železniční sítě, nás omezuje. Pomalé vlaky nás brzdí,“ prohlásil s tím, že česká vláda vrací dopravě prioritu.
V prvním bloku panelové diskuse podtrhl šéf Českých drah Michal Krapinec fakt, že s Českou republikou se počítá v plánech na budování evropských vysokorychlostních tratí. O to, aby byl plně využívání i slovenský železniční koridor, usiluje i Slovensko, prohlásil Ján Lukáč, člen představenstva ZSSK. I ostatní řečníci zdůrazňovali potřebu přesunu většího podílu zboží na železnici a s tím související nutnost drážní dopravu zrychlit a zefektivnit a pružně implementovat evropské specifikace a nařízení. Jak řekl Tomáš Tóth, předseda představenstva ČD Cargo, železnice potřebuje evropský přístup a investice, ale také lepší schopnost finanční prostředky optimálně využívat.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva