České dráhy zajistí v Olomouckém kraji dopravu na tratích v elektrické trakci i po roce 2022

07.01.2021 21:08 | Zprávy

Zástupci Českých drah a Olomouckého kraje ve středu podepsali desetiletou smlouvu na zajištění regionální železniční dopravy v Olomouckém kraji.

České dráhy zajistí v Olomouckém kraji dopravu na tratích v elektrické trakci i po roce 2022
Foto: red
Popisek: ČD - logo

Kontrakt se týká provozního souboru Elektrická síť – střed a nová infrastruktura. Ten zahrnuje celkem sedm tratí v elektrické trakci, a to včetně trati Olomouc – Uničov – Šumperk, která v současné době prochází elektrizací. Po jejím dokončení půjde o nejmodernější regionální trať v republice, v úseku Olomouc – Uničov budou vlaky jezdit rychlostí až 160 km/h. Díky nákupu téměř tří desítek nových vlaků RegioPanter získá Olomoucký kraj nejmodernější regionální železniční dopravu v republice.

Na podpis smlouvy v sídle hejtmanství navázala tisková konference, na které byl představen rozsah dopravy a moderní elektrické bezbariérové jednotky, které České dráhy díky novému kontraktu nabídnou obyvatelům a návštěvníkům Olomouckého kraje. „Jsme rádi, že jsme s Olomouckým krajem došli k dohodě, ze které budou těžit především cestující. V  regionu nasadíme 27 nových moderních vlaků, což je rekordní číslo v rámci všech krajů. Elektrické jednotky RegioPanter, které jsou nyní ve výrobě, splňují veškeré parametry pohodlného cestování 21. století. Trať z Olomouce do Šumperka bude navíc brzy nejmodernější, nejrychlejší a nově plně elektrizovanou regionální tratí, na které bude možné jezdit pouze vlaky s evropským zabezpečovačem ETCS, a to rychlostí až 160 km/h. Veřejná doprava tak přinese cestujícím další benefit v podobě kratší jízdní doby,“ říká předseda představenstva a generální ředitel ČD Ivan Bednárik. Smlouva je uzavřena pro období od 1. ledna 2023 do konce platnosti jízdního řádu 2031/2032. V rámci provozního souboru Elektrická síť – střed a nová infrastruktura najedou vlaky Českých drah na regionálních tratích 4,2 mil. vlakokilometrů ročně.

České dráhy v rámci smlouvy investují do nákupu nových vozidel a zásadního zvýšení komfortu cestování přes 4 miliardy korun, další více než jedna miliarda korun půjde do údržbové základny. Na regionální tratě v kraji budou elektrické jednotky RegioPanter postupně nasazovány v letech 2023 a 2024. „Je to investice, kterou pocítí především zákazníci, kteří budou moci cestovat v rámci kraje velmi rychle a komfortně, bude se jim dobře nastupovat do nízkopodlažního klimatizovaného vlaku, ve kterém si během cesty dobijí mobilní telefon a využijí Wi-Fi připojení. Olomoucký kraj díky tomu získá nejmodernější regionální vlaky v republice,“ říká Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro obchod.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

Tomio Okamura byl položen dotaz

Proč jste na ministra nenavrhli někoho, kdo má české občanství?

Podle mě by to měla být jedna z hlavních podmínek a divím se, že není ze zákona, a že zrovna vy nevyberete někoho, kdo má naše občanství. Děkuji za odpověď. Bartošová

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

HZS ČR: Tísňová linka 112 bude od 1. 1. 2026 přijímat hlášení i z eCall nové generace

19:28 HZS ČR: Tísňová linka 112 bude od 1. 1. 2026 přijímat hlášení i z eCall nové generace

Telefonní centrum tísňového volání 112 je připravené od 1. ledna 2026 přijímat hlášení nejen ze stáv…