„Na nejvytíženější lince z Prahy přes Pardubice a Olomouc do Ostravy vypravíme na běžných spojích řadu posilových vozů a navíc jsme pro cestující připravily zvláštní posilový expres. Bude veden dvěma jednotkami CityElefant a nabídne přes 600 dodatečných míst k sezení. Z Prahy hlavního nádraží pojede ve čtvrtek v hlavní přepravní špičce v 15:25, do Ostravy přijede v 19:20 a do cílové stanice v Bohumíně v 19:38. Opačným směrem pojede v pondělí pozdě odpoledne. Z Bohumína vyrazí v 16:33, v Ostravě zastaví na hlavním a svinovském nádraží a do Prahy přijede před devátou večer,“ informuje o mimořádném spoji Luďka Hnulíková, ředitelka odboru provozu osobní dopravy Českých drah.
České dráhy nasadí na mnoho spojů dopředu plánované posilové vozy. Jednotlivé vlaky budou posíleny o jeden až dva vozy s kapacitou od 60 do 160 míst k sezení. Posilové vozy budou zařazeny například na spojích Praha – Žilina, Praha – Plzeň – Cheb, Praha – České Budějovice, Brno – Ostrava nebo České Budějovice – Brno a navíc mohou být operativně posíleny o pohotovostní vozy ve vybraných železničních uzlech. Jedná se Prahu, Brno, Olomouc, Bohumín a několik dalších míst, kde budou připraveny záložní vozy. Ty budou použity pro operativní posílení nejvytíženějších vlaků. Důležitá informace pro operativní posílení spojů je také počet vydaných rezervací v jednotlivých spojích, proto doporučujeme cestujícím včasnou rezervaci.
„České dráhy o nadcházejícím velikonočním víkendu nabídnou nejméně o 3 a půl tisíce míst k sezení navíc jen v plánovaných posilových vozech. S vozy pro operativní posílení souprav pak nabídneme o Velikonocích více než 5 000 míst k sezení navíc,“ doplňuje Luďka Hnulíková.
I přes posílení mnoha souprav lze očekávat na začátku a konci prodlouženého velikonočního víkendu u některých spojů vysokou obsazenost, proto doporučujeme všem cestujícím, kteří plánují svou cestu v tomto termínu, aby si bez odkladu zajistili rezervace míst, případně využili i spoje mimo přepravní špičku a mezi Prahou, střední a severní Moravou také posilový vlak. Doporučujeme využít také kapacitu celé soupravy včetně vozů na začátku a konci vlaku. Především u velmi dlouhých souprav mohou být vozy ve střední části plně obsazené, zatímco vozy na začátku a konci vlaku bývají obsazeny méně.