České dráhy zůstanou do roku 2025 hlavním železničním dopravcem v Moravskoslezském kraji

23.03.2019 11:44 | Zprávy

Národní dopravce obhájil pozici z minulých let a bude nadále majoritním dopravcem v železniční regionální dopravě v Moravskoslezském kraji. Na základě přímého zadání jsou s Českými drahami postupně uzavírány smlouvy na zajištění dopravní obslužnosti kraje v letech 2020 až 2025. V rámci spolupráce s objednatelem dojde k další modernizaci vozidlového parku.

České dráhy zůstanou do roku 2025 hlavním železničním dopravcem v Moravskoslezském kraji
Foto: red
Popisek: ČD - logo

České dráhy budou v grafikonu 2019/20 provozovat regionální železniční dopravu na celkem 569 kilometrech železničních tratí kraje s výkonem 7,150 mil. vlakokilometrů (vlkm). V jízdním řádu 2020/2021 pak výkon naroste na 7,277 mil. vlkm.

„Tam, kde jezdí vozidla pořízená s přispěním Regionálního operačního programu, běží dál současná smlouva. Podepsaný už máme také kontrakt na trať 323 Ostrava – Valašské Meziříčí / Franštát pod Radhoštěm, pro kterou nakoupíme nové jednotky push-pull a využijeme na ně dotaci z Operačního programu Doprava. Výrobce těchto nových patrových jednotek jsme již vybrali,“ upřesňuje postup uzavírání kontraktů předseda představenstva a generální ředitel ČD, a.s., Miroslav Kupec a pokračuje: „Dnes jsme s panem hejtmanem podepsali takzvanou velkou smlouvu, která zahrnuje většinu tratí v kraji. Jako poslední nás v nejbližší době čeká ještě podpis tzv. malé smlouvy pro zbývající výkony na tratích 270 Suchdol nad Odrou – Bohumín a 320 Bohumín – Čadca.“

Přehled smluv na závazkovou dopravu v kraji

  • Na tratích s již nasazenými vozidly zakoupenými s přispěním Regionálního operačního programu pokračuje nynější smlouva do roku 2025 pro vozidla ř. 471 a do roku 2027 pro vozidla ř. 650.
  • V souvislosti s nasazením jednotek push-pull na trati 323 (linka S6 Ostrava hl.n. – Frýdek-Místek – Frenštát pod Radhoštěm město, na jejichž nákup bude využita dotace z programu OPD II, byla uzavřena smlouva 27. září 2018.
  • Na většinu zbývajících tratí v MSK byla podepsána tzv. velká smlouva 22. března 2019.
  • Pro zbývající výkony na trati 270 (dopravní výkony vyjma linek S2 Ostrava - Svinov – Bohumín; S3 Bohumín – Suchdol nad Odrou a S4 Mošnov, Ostrava Airport – Bohumín) a 320 (dopravní výkony vyjma linky S2 Bohumín – Mosty u Jablunkova zastávka) v územní působnosti Moravskoslezského kraje, tedy mimo vozidel ROP bude uzavřena tzv. malá smlouva v nejbližší době.

Nová a modernizovaná vozidla

Na trati 323, lince S6 Ostrava hl.n. – Frenštát pod Radhoštěm budou ještě před plánovanou elektrizací tratě nasazeny během roku 2021 moderní nízkopodlažní a klimatizované soupravy push-pull. „Po dohodě s Moravskoslezským krajem jsme vybrali pro trať mezi Ostravou, Frýdkem-Místkem a Frenštátem pod Radhoštěm koncept netrakčních patrových jednotek push-pull. Jejich velkou výhodou je snadná změna trakce po plánované elektrizaci tratě. Koncept push-pull od společnosti Škoda Transportation bude vycházet z nových vozů vyvinutých pro německé železnice pro provoz na vysokorychlostní trati Norimberk – Mnichov. Budou tak splňovat nejnovější nároky na bezpečnost a komfort při cestování,“ popisuje nová vozidla Miroslav Kupec. Patrové soupravy jsou mimo jiné uzpůsobené pro přepravu až třiceti jízdních kol. Pět vratných souprav push-pull budou do zavedení elektrického provozu zajišťovat modernizované motorové lokomotivy řady 750.7. Investice ČD do tohoto záměru s výrazným přispěním z programu OPD II je schválena a před vlastní realizací.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Kde by šetřilo hnutí ANO?

Jak chcete snížit dluh ČR? Plánujete nějaké zvýšení daní? Protože vy často říkáte, co je špatně, ale už neříkáte, co byste dělali vy.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Lesy ČR: Investice po povodních už přesáhly 170 milionů

22:03 Lesy ČR: Investice po povodních už přesáhly 170 milionů

Za více než 170 milionů zatím Lesy ČR opravily koryta vodních toků i lesní cesty v Moravskoslezském …