České firmy získaly s pomocí agentury CzechTrade zakázky v hodnotě přesahující 1,3 miliardy

04.02.2016 11:47 | Zprávy

Agentura CzechTrade v roce 2015 pomohla českým firmám získat zakázky v hodnotě 1,3 miliardy korun. Zaznamenala 28% nárůst zájmu o své služby a realizovala celkem 1 996 obchodních případů pro 1 079 českých firem. Nejúspěšnější zahraniční kancelář podle hodnoty zprostředkovaných zakázek sídlí v Budapešti, nejvíce úspěšných případů pak vykázala zahraniční kancelář v Düsseldorfu. V letošním roce agentura plánuje zesílení svých aktivit v krajích a otevření čtyř nových zahraničních kanceláří.

České firmy získaly s pomocí agentury CzechTrade zakázky v hodnotě přesahující 1,3 miliardy
Foto: Hans Štembera
Popisek: Czech Trade

„Loni jsme zaznamenali celkem 122 úspěšných případů v celkové hodnotě přesahující 1,3 miliardy korun. České firmy na agentuře CzechTrade oceňují především úsporu času a nákladů, které plynou z naší přítomnosti v téměř 50 zemích po celém světě, a status vládní agentury. Letos bychom se chtěli více zaměřit na regiony ČR a inspirovat české společnosti ke vstupu na zahraniční trhy prostřednictvím příběhů a zkušeností podniků, které již v zahraniční uspěly,“ říká generální ředitel agentury Radomil Doležal.

Loni pokračoval pozitivní trend nastolený v roce 2014 a agentura CzechTrade evidovala zvýšený zájem exportérů o služby. Realizovala 1 996 zakázek pro 1 079 českých firem, z toho se v 1 643 případech jednalo o zakázky zahraničních kanceláří. Agentura zaznamenala celkem 122 úspěšných případů v hodnotě přes 1,3 miliardy korun. Nejvíce úspěšných případů vykázaly zahraniční kanceláře v Düsseldorfu (25), Almaty (14) a v Londýně (11). Z hlediska objemu úspěšných případů byla nejlepší zastoupení v Budapešti (455,5 milionu Kč), Johannesburgu (162,6 milionu Kč), a v Stockholmu (137,5 milionu Kč).

„Českému exportu se loni mimořádně dařilo. Agentura CzechTrade je pro tuzemské firmy spolehlivým partnerem a zvyšující se zájem o její služby to pouze potvrzuje. Pro místní podniky jsou stále nevýznamnější trhy EU, ale projevuje se stále větší zájem i o vzdálená teritoria. Dobré výsledky zahraničních kanceláří v Johannesburgu nebo v Almaty ukazují, že se lze prosadit i na trzích, které pro české vývozce nejsou tradiční,“ dodává ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Marian Jurečka byl položen dotaz

Předškolní péče

Tvrdíte, že je předškolní péče dostupnější. To je sice částečně pravda, ALE. Myslíte, že je to vaše zásluha? Není to náhodou proto, že se rodí čím dál méně dětí? A pak dostupnější také není pro všechny. Vzniká sice řada soukromých školek, dětské skupiny apod., ale máte ponětí, kolik stojí? Proč na n...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Správa jeskyní: Sochařská výstava v Zbrašovských jeskyních

22:08 Správa jeskyní: Sochařská výstava v Zbrašovských jeskyních

Tvorbu čtyř sochařů a tří sochařek představuje tradiční letní výstava ve Zbrašovských aragonitových …