Počet lidí, kteří nakupují v e-shopech, rok od roku roste. „V letošním druhém čtvrtletí uvedlo 4,5 miliónu Čechů starších 16 let, že v posledním roce alespoň jednou nakoupili na internetu. Ještě před deseti lety šlo přitom o okrajovou službu, kterou využívalo pouze 15 % dospělé české populace, tedy zhruba 1,3 miliónu lidí,“ vysvětluje předsedkyně ČSÚ Iva Ritschelová.
Ženy nakupují přes internet hlavně oblečení a obuv, potraviny a drogerii, hračky a stolní hry nebo knihy, noviny a časopisy. Muži zejména elektroniku a sportovní potřeby. „Stále více lidí využívá e-shopy také ke koupi potravin. Od roku 2010 vzrostl podíl lidí nakupujících jídlo přes internet z bezmála 1 % na 11 %,“ uvádí Martin Mana, ředitel odboru statistik rozvoje společnosti ČSÚ.
Ve srovnání s Evropou jsou Češi v nakupování na internetu stále mírně pod průměrem. „Zatímco Čechů vloni nakoupilo on-line 47 %, v EU šlo v průměru o 55 % lidí. Nejvíce nakupují na internetu Britové (83 %) a Dánové (82 %),“ doplňuje Lenka Weichetová z odboru statistik rozvoje společnosti ČSÚ.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva