Skutečnost, že obliba trávení volného času v ČR mezi rezidenty rok od roku stoupá, potvrzuje i průzkum zaměřený na domácí cestovní ruch, který realizovala společnost ppm factum research pro agenturu CzechTourism. „Je potěšitelné, že nárůst se týká všech typů trávení volného času, tedy jak výletů, tak i víkendových pobytů a dovolených,“ říká generální ředitel agentury CzechTourism Rostislav Vondruška.
Naprostá většina dotazovaných (97 %) vyjádřila s cestováním po ČR spokojenost. Česká republika podle nich nabízí dostatek zajímavých turistických cílů a nevadí, že nemáme moře, ani velehory.
Analýza přinesla i další zajímavá zjištění. V období nejbližších 12 měsíců plánuje strávit dovolenou v ČR až 67 % respondentů. V porovnání s rokem 2013 se jedná o velmi výrazný nárůst, téměř o čtvrtinu. Strávit v některé z českých destinací prodloužený víkend plánuje 78 % respondentů, na výlet se jich chystá celých 89 %.
Lidé na České republice nejvíce oceňují možnost navštívit kulturní (98 %) a přírodní (96 %) památky, pro 93 % jsou největším lákadlem wellness aktivity. Na 86 % dotazovaných si myslí, že se v turistických lokalitách dá najít vhodné ubytování. Nejznámějším zdrojem tipů na dovolenou, víkendy či výlety v tuzemsku jsou webové stránky portálu Kudy z nudy.
Cestování po Česku si v očích tuzemských turistů nevede vůbec špatně. Přispěla k tomu i kampaň agentury CzechTourism s chytlavým sloganem Česko - země příběhů. Ta byla respondenty hodnocena velice pozitivně (91 % kladných vyjádření) a téměř u dvou třetin z nich vzbudila zájem o domácí turistiku.
Kampaň Česko – země příběhů realizuje agentura Ogilvy&Mather. Průzkum provedla společnost ppm factum na přelomu května a června na vzorku 500 respondentů.
autor: Tisková zpráva