Tyto nedostatky představovaly více než polovinu zjištění inspektorů ČOI. Z celkem 74 kontrolovaných porušila jednu či více povinností stanovených právními předpisy plná třetina subjektů. Ve sledovaném období bylo pravomocně uloženo celkem 27 pokut v celkové hodnotě 292 000 Kč. „Pozitivním zjištěním je, že se naši inspektoři setkávali v menším rozsahu než v předchozím období s porušením informačních povinnosti o ceně nabízených služeb. Vzhledem k přetrvávajícím problémům s reklamacemi, a to jak s informačními povinnostmi, tak i s jejich vyřizováním, budou podnikatelé v cestovním ruchu i nadále pod průběžnou kontrolou,“ řekl Mojmír Bezecný, ústřední ředitel ČOI.
V období od 1. 7. do 30. 9. 2014 bylo v rámci kontrolní akce celkem provedeno 74 kontrol, při nichž byly ověřovány podmínky poskytování služeb spotřebitelům ze strany cestovních kanceláří a cestovních agentur. Zvláštní důraz byl nadále kladen na dodržování zákazu používání nekalých obchodních praktik a plnění dalších povinností, vyplývajících prodávajícím z ustanovení zákona o ochraně spotřebitele (zák. č. 634/1992 Sb.) a zákona o některých podmínkách podnikání a o výkonu některých činností v oblasti cestovního ruchu (zák. č. 159/1999 Sb.),



